اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی ملایر:

4 هزار کارگاه صنایع دستی در ملایر فعالیت دارند

خبر گزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از فعالیت 4 هزار کارگاه صنایع دستی در ملایر خبر داد.

4 هزار کارگاه صنایع دستی در ملایر فعالیت دارند

محمدرضا بشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه رشد و توسعه صنایع دستی به عنوان یک نوع میراث فرهنگی و معنوی یکی از وظایف مهم اداره میراث فرهنگی است، اظهار داشت: 150 رشته صنایع دستی در استان همدان وجود دارد که شاخص‌ترین آن مبل و منبت، مروار و سبدبافی، سازهای سنتی، گلیم، قلم‌زنی، سفال و مشاغل خانگی است که 20 میلیارد ریال تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بر توسعه و احیای رشته‌های قدیمی تاکید کرد و افزود: شهرستان ملایر نیز در رشته‌های مختلف شاخص است و 4 هزار کارگاه صنایع دستی از جمله مبل و منبت و مروار و سبدبافی و فرش و... وجود دارد که بیش از 8 هزار و 500 نفر در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

بشری در ادامه به آثار تاریخی ملایر اشاره کرد و گفت: ملایر دارای 296 اثر تاریخی است که 157 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی این آثار تاریخی را شامل بازار قدیمی ملایر، امام‌زاده‌ها، مناطق گردشگری، موزه لطفعلیان و خانه قدیمی مصدقی، غارها، تپه‌ها و گورستان‌ها، تالاب‌ها، شهر زیر زمینی سامن، ارگ باستانی نوشیجان، یخدان میرفتاح، باغات انگور جوزان و مانیزان، حمام بلور و... برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز نیز همه امکانات برای جذب مسافران و گردشگران در ملایر مهیا شده است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول