اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بیمه خدمات درمانی جیرفت:

هزینه‌های ویزیت و دارو در طرح پزشک خانواده رایگان است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره بیمه خدمات درمانی شهرستان جیرفت گفت: هزینه‌های ویزیت و دارو در طرح پزشک خانواده شهری رایگان است که از سال 91 در شهرهای جیرفت و کهنوج اجرایی می‌شود.

هزینه‌های ویزیت و دارو در طرح پزشک خانواده رایگان است

ابراهیم مختاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در ادامه طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت که از سال 84 آغاز شده است، برنامه پزشک خانواده شهری شهرهای جیرفت و کهنوج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ابتدای سال 91 انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح تمام ساکنان شهرها طبق سیستم ارجاع و نظام سلامت پزشک خانواده، خدمات درمانی خود را دریافت می‌کنند.

مختاری تصریح کرد: این طرح که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و سایر سازمان‌های بیمه‌گر طبق دفترچه‌های بیمه انجام می‌شود، خدمت دیگری در راستای توسعه عدالت در سلامت جامعه از خدمات دولت خدمتگزار است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های ویزیت و دارو در این طرح رایگان است، ابراز داشت: در طرح پزشک خانواده شهری تمام بیماران طبق دفاتر بیمه خود ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کرده و مورد مداوا قرار می‌گیرند و در صورت نیاز به خدمات تخصصی سرپایی و یا بستری «سطح دو» ارجاع می‌شوند.

مختاری بیان داشت: راه‌اندازی رسمی تأیید داروی اینترنتی در تمام داروخانه‌ها برای جلوگیری از مراجعه بیماران به اداره‌های بیمه خدمات درمانی انجام شده است با توجه به این مهم تأیید داروهای گران‌قیمت در خود داروخانه انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین نخستین سایت اینترنتی پزشکان خانواده حرکت بین‌بخشی با محوریت بیمه خدمات درمانی و مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شده است.

مختاری عنوان کرد: تعدادی از باجه‌ها و نمایندگی‌های بیمه خدمات درمانی منطقه جنوب جازموریان و میاندران و همچنین دسترسی کارشناسان ناظر بیمارستان‌های شهرستان به اداره کل بیمه خدمات درمانی از طریق سیستم، آنلاین شده است.

وی اذعان داشت: طرح اخذ ویزیت از پزشکان متخصص از طریق پیامک در کل استان با مشارکت استانداری و بخش خصوصی افتتاح شده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول