به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، حسین برلیانی آراستگی را یکی از مهمترین پیامهای نوروز دانست و افزود: اقداماتی که در سطح شهر در راستای طرح استقبال از بهار، صورت میگیرد، علاوه بر زیبایی بصری، نشاط و افزایش رضایت شهروندان و مسافران را در آستانه سال نو به همراه دارد.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مکانیابی نمادهای نوروزی دیماه امسال انجام شد، گفت: زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در سال 91 با توجه به رشد و توسعه نصب نمادهای بهاری، چهرهای متفاوت نسبت به سال قبل را تجربه میکنند.
برلیانی افزود: اجرای طرح مکانیابی نمادهای بهاری توسط کارگروهی خبره از کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان پارکها و سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری مشهد در مناطق سیزدهگانه مورد بررسی قرار گرفت.
وی طرح مکانیابی نمادهای نوروزی را در حوزه فرهنگی و خدمات شهری، طبق آییننامه استاندارد مبلمان شهری عنوان کرد و افزود: این طرح در چهار بخش شامل معیارها و استانداردهای مکانیابی، ضرورت و طرح مسئله مطالعات و زیباسازی، شناخت کالبدی فضایی و ضوابط و مقررات شهرسازی ارزیابی شده است.
برلیانی قابل فهم بودن آثار هنری را برای مردم مورد توجه قرار داد و یادآور شد: نقاط ایستها و مکثها، آمد و شدهای جمعیتی، تطابق بین فرم، موضوع و مکان و گذرگاهها از مهمترین مواردی بود که در جانمایی یک اثر هنری مورد سنجش قرار گرفت، تا علاوه بر زیباییبخشی به محیط اطراف، حاوی پیام به مخاطبان نیز باشد.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه امسال سه مشاور دارای صلاحیت به شناسایی نقاط مستعد جانمایی نمادهای نوروزی در سطح شهر پرداختند، ادامه داد: نمادهای شهری باید به گونهای جانمایی شوند که بحث ترافیکی را در شهر مخدوش نکنند و در زیباسازی شهر نیز مؤثر باشند.
انتهای پیام/س30/ط4000