اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان:

آموزش و پرورش در اسکان مهمانان نوروزی پیشتاز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: در سایه تدبیر و برنامه‌ریزی منسجم، آموزش و پرورش هرمزگان در اسکان مهمانان نوروزی پیشتاز شده است.

آموزش و پرورش در اسکان مهمانان نوروزی پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دریانوردهرمزی ظهر امروز در دیدار با احمد آخوندی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: فعالیت چشمگیر ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان که در 16 منطقه آموزش و پرورش هرمزگان از 26 اسفند جاری رسماً آغاز شده است نشان می‌دهد امور مربوطه به نحو احسن مدیریت شده و روند کار اسکان مهمانان به رغم استقبال زیاد بدون کمترین مشکلی در حال انجام است.

وی هم‌چنین از افتتاح رسمی ستاد دائمی تسهیلات سفر استان خبر داد و گفت: این ستاد به طور رسمی از تاریخ 26 اسفندماه در محل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شروع به کار کرده است.

به گفته وی، 14 کمیته در حوزه‌های مختلف حقوقی، بهداشت و درمان، اسکان و پذیرایی، حمل و نقل، بازار و صنوف، انتظامی، حمل و نقل، آمار و ارزیابی، بحران و سایر بخش‌های مرتبط، در ستاد حضور دائمی دارند و به موضوعاتی که در ایام نوروز ضرورت می‌یابد، رسیدگی خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان یکی از استان‌های پرتردد در انجام سفرهای نوروزی است و پذیرای حجم بالای مسافران در ایام مختلف سال است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرتبط با گردشگری در این استان هماهنگی و آمادگی لازم برای پذیرفتن هر تعداد از مسافر را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این دیدار گفت: ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش هرمزگان در مجموع دو روز اول فعالیت خود بیش از 715 خانواده و 3 هزار و 477 همراه فرهنگی را در سراسر استان اسکان داده است که شهرستان قشم با یک هزار و 478 خانوار در صدر قرار دارد.

احمد آخوندی افزود: ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در 16 منطقه آموزش و پرورش هرمزگان از 26 اسفند جاری رسماً فعالیت خود را آغاز کرد که در نخستین روز 331 خانواده را اسکان داد.

وی ادامه داد: این تعداد در روز اول در قالب 331 خانواده با یک هزار و 539 همراه، جمعاً 3 هزار و 226 نفر روز بود که شهرستان قشم با یک هزار و 101 نفر در صدر پذیرش مهمان قرار داشت.

وی تصریح کرد: پذیرش روز دوم ستاد اسکان فرهنگیان 384 خانواده با یک هزار و 934 همراه، جمعاً 4 هزار و 92 نفر روز است که شهرستان قشم هم‌چنان با 377 خانواده بیشترین پذیرش مهمان را به خود اختصاص داده است.

به گفته آخوندی، برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار توزیع غذای گرم ویژه مهمان‌های نوروزی از 28 اسفند آغاز می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: سال گذشته بیش از 531 هزار و 135 نفر روز مسافر در مدارس استان اسکان داده شدند که در مقایسه با سال قبل آن 43 درصد رشد ورودی مهمانان فرهنگی به هرمزگان داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه گفت: برای امسال 321 مدرسه با برخورداری از 2 هزار و 551 کلاس درس در 16 منطقه اختصاص یافته است که فعالیت خود را پیش از موعد تعطیلات و از روز 26 اسفندماه رسماً آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول