اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز ـ 65

احمدی: آیین‌های ملی در زندگی مدرن اسیر است

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری گفت: سنت و آیین‌های ملی در زندگی مدرن اسیر است.

احمدی: آیین‌های ملی در زندگی مدرن اسیر است

سیدمهدی احمدی امروز در حاشیه جشنواره سبزه‌آرایی که در مرکز مازندران از سوی اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه جشنواره از استقبال خوب شهروندان مواجه بود، اظهار داشت: حضور بانوان و نقش‌آفرینی این اقشار در بخش‌های مختلف جامعه دیده می‌شود و امروز شاهد هستیم که زنان توانمند ساروی برای حفظ سنت‌ها، ایده‌های هنری خود را در بخش سفره هفت‌سین و سبزه‌آرایی به نمایش گذاشتند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی شهرداری ساری در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی روبه‌رو است که این نقطه مثبتی است که در مرکز مازندران با آن مواجه‌ایم.

احمدی با اشاره به اینکه شهرداری در کنار فعالیت‌های عمرانی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری پرداخته است، تصریح کرد: فرهنگ باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد تا سنت‌های دیرینه کشور، استان و منطقه به نحو مطلوبی احیا شود.

وی یادآور شد: سنت‌های ملی در صورتی ارزشمند است که با موازین دینی و مذهبی اسلامی هماهنگ باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه تمامی سنت‌های ملی ما دارای ریشه مذهبی دارد، گفت: در بسیاری از متون دینی مراجعه به زندگی گذشتگان مورد تاکید قرار گرفته شد.

وی به فراموشی رفتن سنت‌های دیرینه و کهن کشور را اسیر زندگی مدرنیته دانست و اذعان داشت: خانواده و مسئولان امور فرهنگی تلاش کنند تا با حفظ سنت‌هایی که ریشه در مذهب ما دارد این دستاوردهای کهن به نحو مطلوبی به نسل جدید جامعه انتقال یابد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول