اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی سرعین خبر داد

رشد 20 درصدی ظرفیت اماکن اقامتی در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش 30 درصدی ورود مسافران و گردشگران به شهر سرعین سعی کردیم 20 درصد ظرفیت اقامتی را در این شهرستان افزایش دهیم.

رشد 20 درصدی ظرفیت اماکن اقامتی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علیرضا واثقی پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در سرعین اظهار داشت:‌ این شهرستان در 28 کیلومتری اردبیل و در دامنه کوه مقدس سبلان قرار دارد که این موقعیت به ممتاز بودن شاخصه سیاحتی و گردشگری سرعین افزوده است.

وی وجود آثار باستانی صخره‌ای و غار‌های متعدد در روستاها به ویژه ویند کلخوران، کنزق، تپه آناهیتا، آتشکده آذر و برخی نقاط تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این شهرستان را از مناطق بکر و شایسته حضور گردشگران توصیف کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین بیشترین شهرت سرعین را چشمه‌های آب گرم دانست و افزود: 22 دهنه آب گرم و سرد در این شهرستان وجود دارد که 12 مورد از آنها قابل بهره‌برداری و استفاده است که سه مورد آنها نیز مدرن‌سازی شده و به مجتمع آب درمانی نوین تبدیل شده است.

واثقی یادآور شد: در کنار شهره سرعین به آب‌های گرم و معدنی این شهرستان مناطق توریستی و تفریحی همچون پیست اسکی آلوارس، کمپ‌های اقامتی و گردشگری متعدد، شش منطقه نمونه گردشگری و دو روستای هدف گردشگری را نیز دارا است.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان داشت: 80 درصد مراکز اقامتی استان در سرعین مستقر شده و اکثر مسافران و گردشگران ورودی به این استان حتی به مدت کوتاه نیز وارد سرعین شده و از جلوه‌های زیبای آن استفاده می‌کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین ادامه داد: ما با فعال کردن ستاد تسهیلات سفرهای دایمی سرعین معاونت‌ها و کمیته‌ها را نیز در روزهای اخیر فعال‌تر کردیم و به صورت همه جانبه و شایسته آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی هستیم.

واثقی ظرفیت حضور گردشگران را در نوروز 90 بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال یک رشد 30 درصدی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی ادامه داد: کلیه مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل – آپارتمان، میهمان‌پذیر، خانه‌های استیجاری، خانه معلم، مدارس و حتی مساجد مهیای پذیرایی و اسکان مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین تصریح کرد: سرعین به عنوان یک ظرفیت ممتاز در سال‌های اخیر با عنایت دولت خدمتگزار به یک رشد و بالندگی واقعی در ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، واثقی در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ شهرداری سرعین و دیگر مسئولان نیز از روزهای گذشته اقدام به پاکسازی و طراوت‌بخشی به محیط گردشگری این شهرستان کرده‌اند که انتظار داریم بارش برف امروز نیز بر زیبایی‌های طبیعی و توریستی این شهرستان افزوده باشد.

انتهای پیام/صا10/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول