اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

550 یتیم درمیانی تحت حمایت 981 حامی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان با اشاره به وجود تعداد 550 یتیم در این شهرستان، گفت: 981 حامی رسالت حمایت‌های فرهنگی، مادی و معنوی از ایتام درمیان را برعهده دارند.

550 یتیم درمیانی تحت حمایت 981 حامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در همایش حامیان کودکان بی‌سرپرست در درمیان اظهار داشت: از این تعداد حامی 184 نفر در سال جاری جذب شده‌اند.

وی گفت: تنها یک مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست پسر در مرکز شهرستان به صورت هیئت امنایی فعالیت می‌کند.

فرماندار درمیان استیجاری و عدم برخورداری از وسیله نقلیه را از عمده‌ترین مشکلات این مرکز برشمرد و نسبت به واگذاری زمین برای احداث مرکز نگهداری فرزندان "حیدر کرار" شهر اسدیه قول مساعد داد.

براتی خواستار احداث مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست شهر اسدیه شد و افزود: احداث مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست دختر شهرستان از مصوبات سفر چهارم هیئت دولت به درمیان است.

وی ادامه داد: 20 خیر نیکوکار شهرستان تعداد 13 کودک بی‌سرپرست را تحت حمایت‌های مادی و معنوی خود دارند.

فرماندار درمیان میزان کمک‌های نقدی حامیان به ایتام شهرستان را 196 میلیون و 527 هزار تومان عنوان کرد و گفت: ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و انفاق تعظیم شعائر الهی و اسلامی است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز گفت: تعداد 250 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در خراسان‌جنوبی هستند که از این تعداد 175 کودک در مراکز و مابقی در خانواده‌های جایگزین زندگی می‌کنند.

علی عرب‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر 16 مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد 15 مرکز غیردولتی و تنها یک مرکز دولتی است.

وی از برگزاری همایش بزرگ خیران نیکوکار استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 130 خیر نیکوکار حمایت کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست استان را از نظر فرهنگی، اجتماعی و عاطفی بر عهده دارند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول