اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

اجاره املاک وقفی به‌روز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: اجاره بهای املاک وقفی که در اختیار ادارات و سازمانها هستند به‌روزرسانی شده‌اند.

اجاره املاک وقفی به‌روز می‌شود

 حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: به روزرسانی موقوفات سبب می‌شود تا از موقوفات به نحو شایسته‌ای حمایت و نگهداری شود.

وی با تأکید بر به‌روزرسانی موقوفات در کشور، تصریح کرد: اگر موقوفات به‌روزرسانی شوند 80 درصد مشکلات کشور در زمینه دانشجویان بی‌بضاعت و ایتام رفع می‌شوند.

این مسئول در ادامه با اشاره به شناسایی موقوفات در آذربایجان غربی، افزود: در بحث مربوط به شناسایی موقوفات، بیش از ۵۰ فقره موقوفه شناسایی و از دست متصرفان خارج شده است.

مصائبی با اشاره به شاخص‌ترین موقوفات از نظر ارزش ریالی، گفت: بقعه حاجی صف‌بیگی در ارومیه از جمله موقوفات شناسایی شده است که ارزش ریالی آن ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی درآمد موقوفات در استان را رو به رشد عنوان کرد و گفت: در ۹ ماه سال جاری درآمد موقوفات استان ۵۳ درصد رشد دارد که این میزان قابل توجه است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در زمینه موقوفات نداریم، افزود: در مواردی شاهد هستیم که زمین ادارات دولتی زمین موقوفه هستند که در این راستا رایزنی‌هایی انجام گرفته و مشکلات موجود رفع شده است.

مصائبی با اشاره به تعداد کل موقوفات موجود در استان، ادامه داد: تعداد کل موقوفات استان حدود 3 هزار و 800 موقوفه است.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول