اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد:

آغاز عملیات سمپاشی 320 هکتار از مزارع خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز عملیات سمپاشی 320 هکتار از مزارع گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات سمپاشی 320 هکتار از مزارع خرمشهر
ابراهیم دلاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: گندم‌کاران و جوکاران خرمشهری عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو را آغاز کرده‌اند و تاکنون موفق به سمپاشی 320 هکتار از این زمین‌ها شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این عملیات با هدف کمک به افزایش تولید در واحد سطح انجام می‌گیرد گفت: عملیات مبارزه با علف‌های هرز علاوه بر کمک به افزایش تولید گندم در واحد سطح، باعث افزایش کیفیت گندم و کاهش رقابت علف‌های هرز با گندم می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: مبارزه با گیاهان ناخواسته در اراضی کشاورزی به طور سالیانه صورت می‌گیرد.
دلاوری در ادامه تصریح کرد: تهیه سموم مورد نیاز برای سمپاشی مزارع از طریق بخش خصوصی و با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان خرمشهر صورت می‌گیرد.
وی در خصوص نحوه تهیه این سموم از سوی کشاورزان و متقاضیان تصریح کرد: کشاورزان خرمشهری می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز تأیید شده از سوی جهاد کشاورزی نسبت به تهیه این نوع سموم اقدام و از آن در مکان‌های مشخص شده استفاده کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه کنترل علف‌های هرز توسط کشاورزان نیاز به نظارت کارشناسان دارد، اظهار داشت: کشاورزان باید با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان و ترویج‌دهندگان و همچنین با نظارت کلینیک‌های پزشکی اقدام به کنترل علف‌های هرز کنند.
دلاوری در پایان با اشاره به اینکه خرمشهر از مناطق محروم کشور است، گفت: برای کمک به کشاورزان در منطقه محروم خرمشهر از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم و همواره آماده خدمت‌رسانی به آنها برای بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان هستیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول