اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال تا کنون صورت گرفت

اختصاص اعتبار 28 میلیاردی برای اشتغالزایی مددجویان قیداری

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده گفت: از آغاز سال‌ جاری تا کنون 28 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان قیداری هزینه شده است.

اختصاص اعتبار 28 میلیاردی برای اشتغالزایی مددجویان قیداری

علی ملکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به رویکردهای جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد از جمله موضوعات مورد نظر مسئولان این نهاد در راستای توانمند سازی گروه هدف است.

وی با اشاره به اینکه امسال تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده در راستای اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش این نهاد 563 مورد بوده است، افزود: با تلاش مسئولان اجرایی در این بخش از آغاز سال جاری تاکنون 592 مورد اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد صورت گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در زمینه کسب و کار خرد 132 مورد اشتغالزایی برای مددجویان دارای شرایط لازم صورت گرفته است، اضافه کرد: سقف وام‌های پرداختی در این بخش 100 میلیون ریال است.

وی گفت: در زمینه اشتغالزایی در بخش مشاغل کسب و کار خرد 13 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.

ملکی با اشاره به اینکه در زمینه مشاغل خانگی به 255 خانوار مددجو تسهیلات پرداخت شده است، افزود: سقف تسهیلات اعطایی در این بخش نیز 40 میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی 10 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع کمیته امداد به تعداد 42 فقره اضافه کرد: در این بخش نیز سقف تسهیلات پرداختی 80 میلیون ریال بوده و در مجموع در این زمینه 3 میلیارد و 360 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تعداد اشتغالزایی ایجاد شده در بخش کار انگیزی نیز 163 مورد عنوان کرد و افزود: سقف تسهیلات پرداختی در این بخش 10 میلیون ریال بوده و در این زمینه یک میلیارد و 630 میلیون ریال هزینه شده است.

ملکی در مجموع میزان اعتبار اختصاص یافته برای اشتغالزایی 592 خانوار مددجوی قیداری را 28 میلیارد و 390 میلیون ریال اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به کلاس‌های آموزشی برگزار شده در زمینه اشتغالزایی برای خانوارهای مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی افزود: در سال جاری 100 خانوار مددجوی این نهاد دوره آموزشی را در بحث دامداری گذرانده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده تصریح کرد: مباحث عمده‌ای که در این کلاس‌ها آموزش داده شده است، شامل بهداشت دام، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، انگل‌های خارجی و اصول نگهداری دام بوده است.

وی همچنین با اشاره به آموزش دختران مددجوی بازمانده از تحصیل نیز گفت: با همکاری فنی‌و‌حرفه‌ای 15 نفر دوره‌های آموزشی پرده‌دوزی را گذرانده و کارت مهارت نیز دریافت کرده‌اند.

ملکی با اشاره به اینکه 15 خانوار نیز در دوره های آموزشی پرورش ماهی شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: در راستای آموزش خانوارهای مددجو 15 خانوار کلاس آموزشی نگهداری مرغ بومی، 80 نفر آموزش خیاطی و 49 نفر نیز در کانون‌های تابستانی دوره‌های آموزشی مختلف از قبیل روبان دوزی و آرایشگری را گذرانده‌اند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول