اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار سال گذشته

1370 نوعروس مددجوی زنجانی راهی خانه بخت شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان گفت: در چهار سال گذشته 1370 نوعروس مددجوی زنجانی راهی خانه بخت شدند.

1370 نوعروس مددجوی زنجانی راهی خانه بخت شدند

جمشید پرویزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات خانواده‌های نیازمند مددجو تامین جهیزیه دختران است، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای اهداف عالیه این نهاد اقدام به احیای سنت‌های حسنه الهی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از سال 70 اقدام به تامین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش این نهاد کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان تصریح کرد: مسئولان کمیته امداد در راستای تامین لوازم زندگی نوعروسان زیر پوشش این نهاد از بخش اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی، کمک‌های خیران و حامیان و طرح اکرام ایتام اقدامات لازم را انجام داده است.

وی تصریح کرد: در 11 ماهه سال جاری 316 نوعروس مددجوی زنجانی با پرداخت کمک هزینه جهیزیه از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) راهی خانه بخت شده‌اند.

پرویزی با اشاره به اینکه مبلغ پرداختی به هر نوعروس 10 میلیون ریال است، ادامه داد: در مجموع بیش از 3 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه این تعداد نوعروس هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به پرداخت هدیه ازدواج به فرزندان ذکور زیر پوشش این نهاد اضافه کرد: در 11 ماهه سال جاری به 145 تازه داماد زیر پوشش این نهاد هدیه ازدواج پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان تصریح کرد: در راستای پرداخت هدیه ازدواج به تازه دامادها 290 میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: در چهار سال گذشته یک هزار و 373 نوعروس مددجوی زنجانی با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) راهی خانه بخت شدند.

پرویزی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل ازدواج پایدار مهم‌ترین اهداف این نهاد برای نوعروسان است، اضافه کرد: در راستا عملی کردن این هدف مسئولان کمیته امداد اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه آئین همسرداری، مباحث دینی و اخلاقی، روانشناسی ارتباط با همسران و بهداشت خانواده کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری یک هزار و 240 ساعت دوره آموزشی برای نوعروسان مددجو پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زنجان با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزی برگزار شده از سوی کمیته امداد در پایداری زندگی نوعروسان این نهاد بسیار موثر بوده است، افزود: از مجموع نوعروسانی که با کمک کمیته امداد زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، حتی کمتر از یک درصد منجر به جدایی و طلاق شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول