اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

تولید زودهنگام گاز از فاز 12 پارس جنوبی تا مهر سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید زودهنگام گاز از فاز 12 پارس جنوبی تا اواخر مهر ماه سال آینده خبر داد.

تولید زودهنگام گاز از فاز 12 پارس جنوبی تا مهر سال آینده

 به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: توسعه فازهای در دست اجرای پارس جنوبی از مهم‌ترین اولویت‌های پارس جنوبی در سال جاری است و به موفقیت خوبی در برخی از فازها رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به خروج آنگولا از طرح توسعه فاز 12 و با تاکید بر اینکه ایران از خروج شرکت سونانگول آنگولا از طرح توسعه بزرگ‌ترین فاز پارس جنوبی نگران نیست افزود: تولید گاز از فاز 12 پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 7.8 میلیارد دلاری سال آینده آغاز می‌شود.

سوری تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت عملیات اجرایی فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز در دست اجرای پارس جنوبی مطلوب ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه فاز 12 معادل سه فاز پارس جنوبی از ظرفیت تولید گاز برخوردار است تاکید کرد: در حال حاضر عملیات ساخت خط لوله و حفاری چاه‌های سکوی A12 این پروژه تکمیل شده و پالایشگاه گاز ساحلی هم از متوسط پیشرفت ماهانه چهار درصد برخوردار است.

وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی می‌شود امکان آغاز تولید زودهنگام گاز از فاز 12 پارس جنوبی تا اواخر مهر ماه سال آینده فراهم شود تصریح کرد: خروج شرکت سونانگول آنگولا از طرح توسعه این فاز مشترک گازی هیچ‌گونه تاثیری در روند اجرای این پروژه نخواهد گذاشت.

سوری با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفت ایران از بابت خروج شرکت سونانگول آنگولا از طرح فاز 12 پارس جنوبی نگرانی ندارد بیان کرد: هم‌اکنون تمامی منابع مالی این مگا پروژه گازی تامین شده است.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس کل حجم سرمایه‌گذاری در طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی را حدود 7 میلیارد و 800 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این در حالی است که بخش اندکی از این سرمایه‌گذاری کلان به مشارکت شرکت آنگولایی تعلق داشته است.

سوری همچنین از طرح توسعه فازهای پارس جنوبی به عنوان پیشانی و خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی برخی از قدرت‌های غربی علیه صنعت نفت و گاز ایران یاد کرد و اظهار داشت: با وجود تمامی فشارها و تحریم‌های غیر قانونی روند توسعه پارس جنوبی نه تنها متوقف نشده که حتی رکورد تولید گاز طبیعی در این میدان مشترک در سال جاری شکسته شده است.

مدیرعامل شرکت نفت گاز پارس از ثبت رکورد جدید تولید 284 میلیون مترمکعب گاز در روز و دستیابی به ظرفیت تولید 290 میلیون مترمکعب گاز در روز در پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: سال آینده با راه‌اندازی طرح‌های جدید افزایش چشمگیری در تولید گاز طبیعی در این میدان مشترک گازی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول