اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سبزوار:

تجهیزات آتش‌نشانی سبزوار جوابگوی جمعیت این شهر نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: تجهیزات محدود آتش‌نشانی سبزوار جوابگوی جمعیت این شهر نیست.

تجهیزات آتش‌نشانی سبزوار جوابگوی جمعیت این شهر نیست

علی‌اکبر ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به نیاز این شهرستان به خرید نردبان هیدرولیک اظهار داشت: با توجه به ارتفاع گرفتن ساخت و سازها و نیز ساخت ساختمان‌های مرتفع در سبزوار، فقط به وسیله نردبان هیدرولیک امدادرسانی به حوادث آتش‌سوزی در ساختمان‌های بالای 3 طبقه امکان‌پذیر است که در این راستا خرید نردبان هیدرولیک یکی از نیازهای مبرم آتش‌نشانی سبزوار است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار با اشاره به اهمیت پیشگیری قبل از وقوع حادثه، ادامه داد: در حال حاضر دست ما از این وسیله خالی است و در صورت بروز وقوع حادثه در این نوع ساختمان‌ها ما فقط باید نظاره‌گر حادثه باشیم.

وی قیمت این نردبان را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: خوش‌بختانه با پیگیری‌های مستمر شهردار، اعضای شورای شهر سبزوار رضایت خود را برای خرید این وسیله اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار به پیگیری اخذ عوارض سالانه بهای خدمات آتش‌نشانی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: این مهم در سال 91 با مصوبه شورای اسلامی شهر صورت می‌گیرد.

وی افزود: عوارض سالانه بهای خدمات آتش‌نشانی براساس عرصه، اعیان و منطقه دریافت می‌شود که نتیجه آن اقداماتی از جمله خرید تجهیزات، بروز کردن خودروهای سازمان و نوسازی خواهد بود.

ایزدی پیگیری تغییر کاربری ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی سبزوار را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشنهاد تبدیل این ایستگاه به پارکینگ طبقاتی برای کاهش بار ترافیکی در آن منطقه داده شده که با موافقت شورای اسلامی شهر این ایستگاه به جنب اداره محیط زیست و ایستگاه فعلی به پارکینگ تغییر کاربری می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار در ادامه از احداث مجتمع اداری، عملیاتی، آموزشی، پژوهشی این سازمان در زمینی بالغ بر 16 هزار مترمربع نبش جایگاه سی‌ان‌جی توحید شهر سبزوار نیز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 91 شهرداری اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده که پس از اخذ مصوبه از شورای شهر، سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

وی یکی از مشکلات پیش ‌روی آتش‌‌نشانی سبزوار را کمبود نیروی انسانی بیان کرد و با بیان اینکه سبزوار دارای 4 ایستگاه آتش‌نشانی با 80 آتش‌نشان است، افزود : برای رفع این کمبود، سازمان به بیش از 60 نیروی آتش‌نشان دیگر نیازمند است.

وی با بیان اینکه پیگیر ایستگاه احداث و راه‌اندازی شماره 5 آتش‌نشانی نیز هستیم، ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی سبزوار هم‌چنین به یک ایستگاه ثابت آتش‌نشانی در شرق سبزوار و 4 ایستگاه سیار در نزدیک بافت‌های قدیم و مرکزی شهر نیازمند است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار از ورودی‌های سبزوار به نام قتلگاه یاد کرد و گفت: در این سازمان تنها یک خودرو امداد و نجات جاده‌ای وجود دارد که این خودرو اصلاً پاسخ‌گوی حجم بالای عملیات جاده‌ای ناشی از بروز حوادث رانندگی در ورودی سبزوار از سمت تهران و تردد حجم زیادی از مسافران در نوروز و تابستان از این محور نیست.

وی اظهار داشت: سازمان به یک دستگاه خودرو امداد و نجات جاده‌ای دیگر نیز نیازمند است.

ایزدی از تجهیز همه ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی به اینترنت پرسرعت به منظور بهره‌مندی نیروهای اداری و عملیاتی از دانش فنی روز و ارتقای سطح اطلاعات فردی و گروهی نیز خبر داد.

وی در ارتباط با طرح هایدر دست اقدام این سازمان گفت: سازمان آتش‌نشانی سبزوار پیگیر ایجاد منابع درآمدی پایدار، تدوین سند توسعه سامان آتش‌نشانی، طرح‌های مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمانی، تأسیس شرکت تعاونی خدمات ایمنی کارکنان سازمان، تشکیل اتحادیه آتش‌نشانی‌های کشور، احداث ایستگاه تخصصی امداد و نجات، اجرای طرح نصب کپسول آتش‌نشانی در خودروهای سبک و سنگین، راه‌اندازی سیستم شبکه‌ای سراسری به منظور تسهیل در سیر مراحل اداری ارباب‌رجوع نیز هست. 

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول