اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های گردشگری کرمان - 10

آبشار راین نویدی برای مهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: آبشار راین یکی از زیباترین و شکوهمندترین مسیرهای کوهپایه‌ای استان کرمان محسوب می‌شود که روحیه‌ مسافران خسته از سفر را به سبب زیبایی محوطه و تنوع درختانش طراوتی دوباره می‌بخشد.

آبشار راین نویدی برای مهمانان نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آبشار راین با حدود 40 متر ارتفاع در دل کوه هزار‌، مرتفع‌ترین قله جنوب کشور واقع شده است.

این آبشار که به نام "زر رود" هم شناخته می‌شود در 14 کیلومتری جنوب غربی راین و بر دامنه‌های جبهه‌ شرقی کوه هزار فرو می‌ریزد.

کوه هزار مرتفع‌ترین قله جنوب کشور و چهارمین قله ایران را در بلندترین نقطه خود نگهداری می‌کند.

محمد مهدی افضلی سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: آبشار زر رود از ریزش رودخانه‌ای پدید می‌آید که سرچشمه‌های آن در ارتفاعات بالادست و از دل دامنه‌ها و دیواره‌های برف‌گیر هزار مانند تاج خروس جریان می‌یابد.

وی افزود: آبشار راین طی چهار مرحله فرو می‌ریزد که مرحله‌‌ اول سه متر و پس از آن چهار متر‌، مرحله سوم از لبه پرتگاه تا نقطه‌ای که سنگ بزرگی در دیواره‌ها قفل شده و مرحله‌ بعد ریزش از سنگ بزرگ تا کف سنگی حوضچه‌ آبشار و پخش آب بر دیواره سنگی شیبدار و حرکت در لابه‌لای بیدها و کناره‌ دیواره بلند سنگی است.

افضلی عنوان کرد: به دلیل وجود شیاری در محل ریزش آب‌، حرکت  در پشت آبشار و لذت بردن از خنکی ذرات آب تجربه‌ای مثال زدنی را به وجود می‌آورد که این تجربه در زمستان تبدیل به یخ نوردی ساده و هیجان‌آور می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مسیر اصلی صعود به قله از دامنه روبه‌روی آبشار آغاز می‌شود.

افضلی با اشاره به اینکه مسیر حرکت تا ارتفاع 3 هزار و 200 متری در حاشیه رودخانه ادامه دارد و پونه‌ها و گل‌های وحشی طول راه را در بر گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: این صحنه یکی از زیباترین و شکوهمندترین مسیرهای کوهپیمایی استان کرمان را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول