اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آمادگی کامل کهگیلویه و بویراحمد برای استقبال از میهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی دستگاه‌های خود برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر دادند.

آمادگی کامل کهگیلویه و بویراحمد برای استقبال از میهمانان نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب و جنوب‌غربی ایران اسلامی است.

بر اساس این گزارش، با بالا رفتن نرخ سوخت در طول چند سال اخیر، بیشتر مسافرت‌ها و مقصدهای مسافرتی و گردشگری کوتاه شده و به همین دلیل بسیاری از هموطنان استان‌های همجوار کهگیلویه و بویراحمد از جمله فارس، اصفهان، بوشهر و خوزستان نخستین مقصد خود برای گذراندن تعطیلات را به این استان اختصاص می‌دهند.

در طول چند سال اخیر زیرساخت‌های گردشگری مناسبی در این استان تدارک دیده شده و اکنون کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند پذیرای بسیاری از هموطنان در ایام نوروز باشد.

نقاط دیدنی بسیاری از جمله طبیعت زیبای یاسوج، سی‌سخت با کوه دنا و آبشارها و جنگل‌های زیبای بلوط، باغ چشمه بلقیس چرام، برم‌الوان و تنگ سولک بهمئی و مناظر بکر و چشم‌نواز گردنه شلال‌دان باشت از جمله نقاط زیبای گردشگری این استان است.

آستانه مقدس بی‌بی‌حکیمه نیز از مهم‌ترین اماکن زیارتی این استان است که تعداد بی‌شماری از هموطنان و تعداد زیادی از مسلمانان منطقه در ایام نوروز قصد زیارت این بقعه متبرکه را می‌کنند. 

به همین منظور به سراغ مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد رفته و درباره چگونگی پذیرایی از میهمانان نوروزی با آن‌ها هم‌کلام شدیم.

 

*خوش‌رفتاری با میهمانان نوروزی وظیفه نخست مسئولان این استان است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: برای هرچه بهتر خدمات‌دهی به میهمانان نوروزی و هم استانی‌های عزیز در ایام تعطیلات نوروزی تاکیدات لازم را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.

اکبر نیکزاد با تبریک بهار طبیعت و آغاز سال نو، ابراز داشت: ستاد تسهیلات نوروزی، کمیته‌های وابسته، همه مدیران دستگاهای اجرایی و به خصوص متولیان امر برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی تمام همت خود را بکار بندند.     

وی ضرورت تنظیم و کنترل مستمر بازار و اعمال نظارت‌های لازم در زمینه قیمت و کیفیت کالا و نرخ خدمات و استقرار مراکز شبانه‌روزی اطلاع‌رسانی برای راهنمایی هموطنان و مسافران نوروزی را مورد تاکید فراوان قرار داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه‌های متولی با تهیه بسته فرهنگی و چاپ نقشه‌های راهنما، پوستر و بروشور و ایجاد کمپ‌هایی در ورودی شهرهای استان و برنامه‌ریزی برای اسکان مسافران اقدامات لازم را در زمینه راهنمایی و همکاری با مسافران انجام می‌دهند.

نیکزاد بیان داشت: کمیته‌های امنیتی و انتظامات، بهداشت و درمان، حمل و نقل، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، خدمات، ارزیابی عملکرد و اسکان برای هرچه بهتر خدمات‌دهی به مردم و میهمانان نوروزی فعالیت خود را آغاز کردند.

 

*آموزش و پرورش در 13 منطقه کهگیلویه و بویراحمد خدمات‌دهی نوروزی می‌کند

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ستاد اسکان مسافران نوروزی در 13 شهرستان و منطقه تشکیل شده و جلسات توجیهی برای مدیران مدارس و عوامل اجرایی این ستادها برگزار شده است.

 عبدالصالح صمدی نسب افزود: 191 آموزشگاه در قالب 1400 کلاس درس جهت طرح اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: همه امکانات اولیه از قبیل موکت، گلیم فرش، یخچال، تلویزیون و حمام نیز برای مدارس طرح اسکان در نظر گرفته شده است.

صمدی نسب از آمادگی کامل ستاد اسکان آموزش و پرورش استان در همه شهرستان‌ها و مناطق برای استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: همکاران ما 24 ساعته در خدمت مسافران نوروزی خواهند بود.

 

* اجرای آیین‌های محلی کهگیلویه و بویراحمدی برای میهمانان نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری این استان نیز گفت: 50 هزار بروشور، 100 هزار نقشه، 40 هزار مجله گردشگران، 2 هزار مترمربع بنر تبلیغات گردشگری، 20 هزار پوستر، 20 هزار کارت پستال، 250 هزار تمبر پست یاسوج پایتخت طبیعت ایران و 5 هزار لوح دعای تحویل سال در میان گردشگران نوروزی توزیع خواهد شد.

علی‌رضا ایزدی از مراسم‌های آیینی و موسیقی محلی در ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در همه اماکن گردشگری استان برای گردشگران نوروزی فراهم شده است.

 *هلال‌احمر با 324 کادر مجرب به میهمانان نوروزی امداد‌رسانی‌ می‌کند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 324 عضو آموزش دیده جمعیت هلال‌احمر این استان کار امدادرسانی و کمک به مسافران و میهمانان نوروزی را برعهده خواهند داشت.

مختار امیریان افزود: 17 پست راهنمایی مسافرین خواهیم داشت که به صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته در خدمت میهمانان و مسافران این استان خواهند بود.

وی از استقرار 13 پست ثابت و سیار در نقاطی که پیش‌بینی خطر در آن‌جا شده خبر داد و گفت: در سطح استان پنج پایگاه ثابت با همه تجهیزات و سه پست سیار و سه پست موقت نیز داریم و در هر پست سه امدادگر باتجربه و دو دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس و پزشک و پرستار آماده خدمت خواهند بود.

وی گفت: مجموعا 16 دستگاه خودرو کمک‌دار و چهار دستگاه خودرو نجات و 180 نفر پرسنل نجات‌گر و 20 نفر امدادگر کوهستان و نجات غریق آماده خدمت‌رسانی به میهمانان این استان در ایام نوروز هستند.

 

*60 پزشک در یاسوج به میهمانان نوروزی خدمت می‌کنند

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بویراحمد از خدمات‌رسانی 60 پزشک و کادر درمانی پزشکی به مسافران نوروزی این شهرستان خبر داد.

 

*اجرای طرح آرامش بهاری در 28 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان نیز از برگزاری برنامه طرح آرامش بهاری در 28 بقعه متبرکه در ایام نوروز خبر داد و گفت: برنامه‌های گوناگون فرهنگی و مذهبی در طول ایام نوروز در همه اماکن متبرکه بالاخص در حرم حضرت بی‌بی حکیمه که زائران زیادی دارد برگزار خواهد شد.

---------------------------

گزارش از داریوش بهنیا

--------------------------

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول