اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خبر داد

پیشرفت 65 درصدی پروژه‎های عمرانی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار بوشهر گفت: پروژه‌های عمرانی در دست اجرای استان بوشهر در سال جاری به طور متوسط 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

پیشرفت 65 درصدی پروژه‎های عمرانی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رسول زارعی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: اعتبار مصوب این تعداد پروژه 3 هزار و 107 میلیارد و 547 میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین بازدیدها توسط 225 نفر روز مامور از پروژه‎های عمرانی استان 16 دستگاه اجرایی با 85 درصد و بالاتر پیشرفت فیزیکی در این زمینه عملکرد عالی داشتند.

زارعی افزود: فنی و حرفه‎ای، شیلات، شهرداری‎های ریگ، انارستان چغادک و بردخون، بخش راه و ترابری اداره کل راه و شهرسازی، امور عشایر، دامپزشکی و نوسازی مدارس از جمله دستگاه‎های اجرایی با عملکرد عالی بوده‎اند.

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین حدود 21 دستگاه اجرایی با 65 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی عملکردی خوب و مابقی دستگاه‏ها با زیر 40 درصد پیشرفت عملکرد متوسطی داشته‎اند.

وی یادآور شد: بیش از 2 هزار پروژه عمرانی در سال جاری در استان داشتیم که از این تعداد حدود 300 پروژه تعمیری و تجهیزی بودند و یک‌هزار و 700 پروژه در دست ساخت هستند که این پروژه‎ها مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

زارعی ادامه داد: بررسی‎ها در زمینه آخرین وضعیت جذب اعتبارات عمرانی دستگاه‎ها بر اساس مبلغ دریافتی، هزینه‎کرد و نسبت هزینه‎کرد در اعتبارات دو درصد نفت جذب از میزان تخصیصی حدود 84 درصد و اعتبارات استانی حدود 82 درصد بوده است.

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: دستگاه‎های اجرایی اعتبارات تخصیصی را از خزانه معین به حساب‎های خود در بانک‎های دولتی منتقل کنند.

زارعی افزود: همچنین دستگاه‎ها هر چه سریع‎تر برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و سایر بدهی‎های خود اقدام کنند چرا که این پول‎ها وارد چرخه اقتصادی استان می‎شود و به نفع استان است.

وی اضافه کرد: مجموعه اعتبارات عمرانی و هزینه‎ای مربوط به سال 90 باید تا آخر سال بودجه‎ای 90 منتقل و هزینه شود و موافقت‎نامه‎ها انجام و مبادله شود.

زارعی اظهار داشت: به همین منظور همکاران خزانه در دو سه روز اول سال جدید در خزانه مستقر هستند و دستگاه‎ها برای رفع ابهام و یا اقدامی در این زمینه می‎توانند مراجعه کنند.

معاون استاندار بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی سال گذشته استان بوشهر 322 میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال جاری تا امروز 400 میلیارد تومان بوده است و منتظر ابلاغ دو سه ردیف دیگر نیز هستیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول