اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

جاری بودن نام ائمه در تمام امور از برکات انقلاب است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: با وجود برخی مشکلات موجود، جاری بودن نام مبارک ائمه اطهار در همه امور از برکات مهم‌ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

جاری بودن نام ائمه در تمام امور از برکات انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از خانواده معظم شهدا در سخنانی با اشاره به اینکه روزی انسان‌ها از سوی خداوند متعال مقدر می‌شود تاکید کرد: خداوند متعال بسیاری از نعمت‌ها را به رایگان در اختیار انسان‌ها قرار داده است و ما باید قدردان نعمت‌های خداوند متعال باشیم.

وی انقلاب اسلامی ایران را یکی از نعمت‌هایی دانست که خداوند به ما ارزانی داشته است و افزود: کسانی که در راه خدا و برای حفظ دین تلاش می‌کنند نزد خداوند متعال دارای اجر و پاداش هستند.

استاد حوزه علمیه قم ضرورت احترام به پدر و مادر را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: همه باید در راه حفظ مکتب اسلام تلاش لازم را داشته باشند.

وی ضرورت پیروی از علما، مراجع و به ویژه مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز در ایران اسلامی بهترین نظام دنیا شکل گرفته است.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور تاکید کرد: با همه مشکلات در این نظام اسلامی اسم خدا، پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار جریان دارد و این مسئله امری بسیار مهم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی خانه امام زمان(عج) است اظهار داشت: همه مردم باید تلاش کنند که زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت تقوا از سوی مردم بیان کرد: ملاک ارزش‌گزاری افراد در پیشگاه خداوند میزان بهره‌مندی آنان از تقوا است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به کسب روزی حلال تصریح کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد به حلال و حرام بودن مال اعتقادی ندارند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ماجرای فرزند یزید که همانند جدش معاویه نام داشت گفت:‌ پس از مرگ یزید پسر او بر منبر رفت و گفت که این جایگاه متعلق به فرزندان پیامبر و امام سجاد(ع) است و اجداد وی این جایگاه را غصب کرده‌اند.

وی ادامه داد: مطرح شدن این سخن حق از سوی فرزند کسی مثل یزید که بزرگترین ظالم عالم است و خون حسین بن علی(ع) را بر زمین جاری کرد نشان می‌دهد که خداوند می‌تواند از فردی مثل یزید، فرزندی را به وجود بیاورند که سخن حق بر زبانش جاری شود.

 

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول