اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نظام اسلامی بهترین نوع حکومت در جهان است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: نظام اسلامی بهترین نوع حکومت در جهان و از برکاتی است که خداوند به ملت ایران داده است.

نظام اسلامی بهترین نوع حکومت در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انسان‌ها قادر به تعیین سرنوشت خود هستند، زیرا خداوند آنها را مختار آفریده است.

وی با اشاره به آیه 93 سوره اعراف افزود: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید چنانچه مردم حقیقتا ایمان آورده و به مرزهای دیگران تجاوز نکنند و تقوا داشته باشند، هر آینه برکات ما از آسمان و زمین بر آنها نازل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید برخی دروغ گفته و کارهای خلاف انجام می‌دهند و نتیجه کارشان نیز این است که سرانجام از اعمال خود پشیمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه خداوند بدون انجام کار خیر پاداشی به کسی نمی‌دهد، گفت: پروردگار عالم نتیجه اعمال انسان را به آنها می‌دهد و این مطلب در چند جای قرآن مورد تاکید واقع شده است.

علوی‌گرگانی ادامه داد: انسان‌ها باید این نکته را مدنظر داشته باشند که تمام پیشامدهای زندگی نتیجه کارها و رفتارهایی است که خود انجام داده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر عدالت خدا به عنوان یکی از اصول دین اسلام ابراز کرد: خداوند حق همه انسان‌ها را ادا می‌کند بنابر این آسیب‌هایی که متوجه آدمی می‌شود حاصل کارهایی است که در گذشته انجام داده‌اند.

وی با اشاره به انواع گناهانی که در طول شبانه روز از سوی انسان‌ها صورت می‌گیرد، گفت: آدمی به طور معمول به دیگران توجه کرده و خود را فراموش می‌کند در حالی که دقت در اعمال فردی موجب سعادتمندی انسان خواهد شد.

علوی‌گرگانی با تاکید بر قدر دانستن نعمت نظام اسلامی تصریح کرد: کفران این برکت سبب از دست رفتن آن می‌شود اما زمانی که همه افراد جامعه این مطلب را دارای اهمیت دانسته و برای حفظ حکومت اسلامی تلاش کنند به سعادت و خوشبختی خواهند رسید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نظام اسلامی ایران نسبت به نظام‌های دیگر موجود در جهان، بهترین حکومتی است که قصد حرکت در مسیر حق و حقیقت را دارد هر چند برخی نقیصه‌ها نیز در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه برتری نظام اسلامی بر دیگر حکومت‌های موجود یکی از برکات الهی است که نصیب مردم ایران شده است، تاکید کرد: همه افراد جامعه باید قدر نعمت نظام اسلامی و ولایت فقیه را بدانند و در حفظ و پاسداری از آن کوشا باشند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول