اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتشار 3 اثر جدید از سوی بوستان کتاب

نقد عرفان «کریشنا مورتی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سه اثر جدید خود را روانه بازار چاپ و نشر کشور کرد.

نقد عرفان «کریشنا مورتی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عرفان «کریشنا مورتی، نقد و بررسی از دیدگاه اسلام» از تازه‌ترین آثار منتشر شده از سوی انتشارات بوستان کتاب است که به قلم مهدی قهرمان به رشته تحریر در‌آمده است.

در مقدمه این اثر که در 420 صفحه منتشر شده آمده است:‌ امروزه عرفان‌های کاذب زیادی در جهان اظهار وجود کرده و در تلاش‌ هستند که خود را به عنوان عرفان راستین معرفی کنند که البته هر کدام توفیقاتی نیز داشته‌اند. بخش زیادی از آموزه‌های این جریان‌های نو، با اصول و مبانی عرفان اسلامی در تضاد جدی هستند. از اصلی‌ترین علل گرایش به این جریان‌ها، بی‌اطلاعی از ابعاد مختلف جریان‌های مذکور و نیز ناآگاهی از عرفان ناب اسلامی است. در ادامه این مقدمه می‌خوانیم: یکی از این جریان‌های نو همان است که جیدرکریشنامورتی آن را ایجاد و رهبری کرد. در این نوشته این جریان مورد بحث و بررسی جدی واقع شده و تطبیق و عدم تطبیق آن با آموزه‌های اسلامی نیز بررسی شده است.

 

*معراج الاصول

معراج‌الاصول اثر آیت‌الله سید مرتضی نجومی دیگر اثر منتشر شده از سوی انتشارات بوستان کتاب است که به کوشش ناصرالدین انصاری قمی گردآوری شده است.

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: علم اصول از دانش‌های ارجمندی است که عالمان اسلامی از دیرباز به تحقیق و تدریس در آن، اهتمام ورزیده‌اند و آثار فراوانی تألیف و تدوین کرده‌اند. اثر حاضر یکی از آن‌هاست که توسط مرحوم آیت‌الله سید مرتضی نجومی، نگارش شده و در آن برخی مباحث اصولی به دقت طرح و بررسی شده است.

*المنهل فی الفروق اللغویه

المنهل فی الفروق اللغویه عنوان کتاب دیگری است که توسط سید محمد حیدری به رشته تحریر درآمده و از سوی دانشگاه باقرالعلوم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تهیه شده است.

در مقدمه این اثر آمده است: اثر حاضر جلد اول کتاب «المنهل فی الفروق اللغویه» در مورد اسم‌هایی است که از نظر حروف مساوی ولی از نظر صورت و حرکات حروف متفاوتند. گر چه کتاب‌های زیادی در مورد فروق لغویه منتشر شده هیچ‌کدام آن‌ها فراگیر نیست، از همین‌رو مؤلف در صدد برآمده کتابی جامع و فراگیر و مفید برای علاقه‌مندان لغت عربی براساس حروف تهجی تألیف کند تا قلم و زبانشان از خطا و اشتباه در مورد اسم‌هایی که به صورت یک‌سان و در معنا متفاوتند مثل «بِرّ، بَرّ» در امان باشند و در صحیح خواندن و درست نوشتن به خطا نیفتند.

انتهای پیام/‌ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول