اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استقبال گرم کرمانی‌ها از کاروان «الی بیت‌المقدس»

نجار: کاروان الی بیت‌المقدس نماد اتحاد ملل مختلف در آزادی قدس شریف است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: کاروان حمایت از مردم فلسطین با نام «الی بیت‌المقدس» که پنجشنبه شب با استقبال گرم مسئولان محلی و مردم وارد استان کرمان شده بود ساعت یک بامداد جمعه این استان را ترک کرد.

نجار: کاروان الی بیت‌المقدس نماد اتحاد ملل مختلف در آزادی قدس شریف است

اسماعیل نجار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کاروان حمایت از مردم فلسطین با نام  «الی بیت المقدس» که پنجشنبه شب با استقبال گرم مسئولان محلی و مردم وارد استان کرمان شد بود، ساعت یک بامداد جمعه این استان را ترک کرد.

وی افزود: کاروان حمایت از مردم فلسطین با نام  «الی بیت المقدس» پس از استقبال گرم مردم استان کرمان برای ادامه سفر خود به سمت استان قم حرکت کرد.

نجار تصریح کرد: این کاروان متشکل از اساتید دانشگاهی، روزنامه‌نگاران و افرادی با ملیت‌های مختلف بودند.

به گزارش فارس، این کاروان در قالب سه دستگاه اتوبوس از طریق مرز زمینی ایران عازم غزه و فلسطین هستند.

شاخه آسیایی کاروان الی بیت المقدس که متشکل از فعالان کشورهای اندونزی، مالزی، هندوستان، پاکستان، نپال، سریلانکا، افغانستان، ایران، آذربایجان، ترکیه، عراق و بحرین و …است.

این کاروان با هدف احقاق حق آوارگان فلسطینی مبنی بر بازگشت به وطن، توقف یهودی‌سازی بیت‌المقدس، برقراری صلح در منطقه و نابودی اسرائیل، مشارکت بدنه‌های مردمی از ادیان، ملل و فرهنگ‌های مختلف بر سر مسئله فلسطین و قدس و... از روز 19 اسفندماه سال جاری حرکت خود را از دهلی نو آغاز کرده است.

سپس این کاروان به پاکستان عزیمت کرده که مورد استقبال رهبران شیعه و سنی مذهب پاکستانی قرار گرفتند.

قرار است نمایندگانی از 100 کشور دنیا و از ادیان و مذاهب گوناگون در سه شاخه اروپایی، آفریقایی و آسیایی که وجه مشترک همگی ایشان ضدصهیونیستی بودن آنها است در کاروانی با نام «کاروان جهانی به سوی قدس» تظاهراتی در مرزهای فلسطین به پا کنند.

اعضای کاروان‌ها در 30 مارس 2012 مطابق با 10 فروردین از سه مسیر زمینی و یک مسیر هوایی از نقاط مختلف جهان وارد اردن شده و به همراه آوارگان فلسطینی به صورت پیاده به سوی مرز شرقی کرانه باختری تظاهرات عظیمی برپا می‌کنند.

گفتنی است بیش از یک هزار و 200 نفر از چهار قاره آمریکا، آفریقا، اروپا و آسیا در این کاروان حضور دارند و اعضای کاروان آزادی الی بیت‌المقدس از 80 کشور دنیا هستند.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول