اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

خلخال با کمبود فضای آموزشی خداحافظی می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: خلخال برای همیشه در سال آینده با احداث و تکمیل واحدهای آموزشی در دست اقدام برای همیشه با معضل کمبود در این بخش خداحافظی می‌کند.

خلخال با کمبود فضای آموزشی خداحافظی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ذبیح‌الله عبداللهی ‌در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خلخال اظهار داشت: این شهرستان در حوزه مقاوم‌سازی مدارس کارنامه قابل قبولی داشته و از سال تحصیلی آینده نیز مدارس خاص در خلخال راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است دو مدرسه استعدادهای درخشان، دو واحد آموزشی نمونه دولتی راهنمایی و دو هنرستان نمونه دولتی در خلخال سال آینده راه‌اندازی شده و دانش‌آموزان مستعد در آن تحصیل کنند.

عبداللهی خاطر نشان کرد: هرگونه جابه‌جایی در سطح مدارس و نیز انتخاب مدارس برای اجرای طرح تخریب و بازسازی بایستی در جلسه شورای آموزش و پرورش طرح و پس از تصویب اجرا شود.

فرماندار خلخال در ادامه خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان و اعضای منتخب شورای آموزش و پرورش برای ارزیابی طرح‌های پیشنهادی آموزش و پرورش خلخال شد.

وی همچنین خواستار بخشودگی جرایم پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش از سوی شهرداری خلخال شد و اضافه کرد: پروژه‌های آموزشی معاف از پرداخت عوارض شهرداری هستند و در این زمینه نباید مبلغی مطالبه شود.

عبداللهی همچنین از آمادگی چهار مدرسه شبانه‌روزی در خلخال برای استقبال از مسافران نوروزی و اسکان آنها خبر داد.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز گفت: نیمه‌دوم تیرماه سال آینده آزمون استعدادهای درخشان برگزار می‌شود و 180 نفر از قبول‌شدگان در این آزمون در مدارس خاص جذب می‌شوند.

محمد سعید شهابی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی مدارس استعدادهای درخشان و سایر مدارس خاص خلخال مشکل مهاجرت اجباری برطرف شده و نیاز 12 باب مدرسه به برقراری مدارس خاص تأمین می‌شود.

وی افزود: در کنار راه‌اندازی مدارس خاص مقاوم‌سازی شش مدرسه شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفته و تا مهر ماه سال آینده تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

شهابی همچنین به آمادگی لازم مدارس شبانه‌روزی خلخال برای اسکان و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته بیش از 20 هزار فرهنگی به خلخال سفر کردند و آموزش و پرورش این شهرستان در نوروز و تابستان امسال رتبه سوم را پس از سرعین و اردبیل در اسکان مسافران نوروزی داشته‌اند.

به گزارش فارس، فرماندار خلخال همچنین در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل خواستار انتقال میدان میوه و تره‌بار خلخال از خیابان 22 بهمن به بلوار 17 شهریور روبه‌روی هنرستان باهنر خلخال خبر داد.

ذبیح‌الله عبداللهی از شهروندان خواست تا برای خرید میوه و تره‌بار از مکان استقرار جدید بازدید کرده و میوه شب عید را از این مکان تهیه کنند.

وی تصریح کرد: ‌امسال بیش از 200 تن سیب و پرتقال برای شب عید شهروندان در میدان میوه و تره‌بار عرضه شده است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول