اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

مردم ایلام هزینه ساخت درب حرم مطهر حضرت عباس (ع) را تقبل کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: مردم ایلام هزینه ساخت درب حرم مطهر حضرت عباس (ع) را تقبل کردند.

مردم ایلام هزینه ساخت درب حرم مطهر حضرت عباس (ع) را تقبل کردند

حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام 420 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس همواره مورد حمایت ارتش بعثی قرار می‌گرفت، اظهار داشت: نام ایلام با نام رزمندگان دفاع مقدس عجین شده است.

وی ادامه داد: شهرهای ایلام در دوران جنگ روزانه سه نوبت مورد حمله بعثی‌ها قرار می‌گرفت، این استان 2 هزار بار بمباران و 80 درصد سازه‌های آن با خاک یکسان شد و با جمعیت 600 هزار نفری خود 4 هزار شهید را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده و لحظه‌ای از دفاع از ارزش‌های خود عقب نشینی نکرده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این استان با وسعت خود حتی یک نفر غیر شیعه ندارد و همه مردم ایلام از نعمت ولایت مداری تشیع بهره‌مند هستند.

لطفی تصریح کرد: ایلام یک استان محروم و پیشرو در محرومیت است اما با همه محرومیت‌هایی که مردم ایلام دارند با عشق به اهل بیت (ع)، نو عروسان و دختران جوان طلا و جواهرات خود را برای ساخت درب حرم مطهر قمر منیر بنی هاشم (ع) اهدا کردند.

اولین قطعه از درب حرم مطهر حضرت عباس (ع) توسط جانبازان استان فارس برش خورده و هزینه این درب توسط مردم ایلام تأمین شده است و امام جمعه ایلام نیز به نمایندگی از مردم ایلام در این مراسم حضور داشت.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول