اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط هنرمندان و صنعتگران شیرازی صورت گرفت

ساخت درب حرم مطهر حضرت علی

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد عتبات عالیات استان فارس گفت: درب بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیون ریال از سوی صنعتگران و هنرمندان متعهد شیرازی ساخته شده است.

ساخت درب حرم مطهر حضرت علی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالرسول مختارنژاد ظهر امروز در حاشیه رونمایی از درب مطهر حضرت علی (ع) که در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) صورت گرفت اظهار داشت: ساخت این درب مطهر حاصل تلاش 11 ماهه هنرمندان درودگر، طراح و قلم‌زن شیرازی بوده است.

مختارنژاد خاطرنشان کرد: در ساخت درب حرم مطهر حضرت علی (ع)، 50 کیلو مس و نقره و 400 گرم طلای خالص 24 عیار به کار برده شده است.

وی تصریح کرد: در این درب حرم مطهر 5،4 متر مکعب چوب ساج همراه با چوب کهور و نارنج نیز استفاده شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان فارس اضافه کرد: سومین درب بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) در شهرستان بوانات و استهبان، و پنج درب دیگر با همین سبک و شیوه در آینده نزدیک از سوی هنرمندان و صنعتگران استان فارس ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

مختارنژاد از ساخت نخستین سازه گلخانه‌ای صنعتی در کربلای معلی خبر داد و گفت: این گلخانه دارای یک‌هزار متر مربع زیربنا بوده، که برای آموزش از نحوه تولید گل این گلخانه، تعدادی از مهندسان عراقی به شیراز آمده‌اند.

وی بیان داشت: گل‌های تولیدی گلخانه صنعتی برای تزیین حرم‌های حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) احداث شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان فارس اظهار داشت: هم‌اکنون از سوی هنرمندان زبردست شیرازی، ضریح مطهر حرم‌های امام حسین (ع) از سوی هنرمندان شیرازی در قم در حال ساخته شدن است و در سال آینده رونمایی می‌شود.‌

مختارنژاد با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه «صحن مطهر امامین را در سامرا با شکوه‌تر از گذشته احداث می‌شود»، افزود: هزینه ساخت چهار درب مطهر امامین عسکریین با طلاکاری به وزن هشت کیلوگرم از سوی خیران تامین و پرداخت شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان فارس از ساخت درب باب‌القبله از سوی هنرمندان آباده‌ای در هفته آینده خبر داد و گفت: در ساخت این درب مطهر از چوب و معرق استفاده شده است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول