اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 11 ماه گذشته صورت گرفت

شماره‌‌گذاری 15 هزار خودرو در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: طی 11 ماه گذشته 15 هزار و 40 دستگاه خودرو در استان زنجان شماره‌‌گذاری شده است.

شماره‌‌گذاری 15 هزار خودرو در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مقصود شمس آذر ‌‌در کار‌گروه صیانت از حقوق شهروندی اظهار داشت: روزانه 72 دستگاه خودرو به تعداد خودروهای موجود شهر اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی 11 ماه گذشته از سال جاری روزانه 279 موتور‌سیکلت شماره‌گذاری است، خاطر نشان کرد: روزانه 245 جلد گواهینامه در استان زنجان صادر می‌شود که در مجموع طی 11 گذشته ماه سال جاری 5 هزار و 523 جلد گواهینامه نیز در استان صادر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کشته‌ها در سال گذشته 68 نفر گزارش شده است، اضافه کرد: در سال جاری 48 نفر کشته گزارش شده است که تعداد کشته‌ها نسبت به سال گذشته کاهش خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌ها، عدم ایجاد پل عابر پیاده و پل‌های زیرگذر دلیل اصلی مرگ عابران پیاده محسوب می‌شود، ادامه داد: در 11 ماه سال جاری 21 نفر عابر پیاده در استان زنجان کشته شده‌اند.

شمس آذر با بیان اینکه 32 مورد از تصادفات کم‌کاری و قصور تعدادی از دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: بیشتر کوتاهی‌ها در امور تصادفات مربوط به شهرداری است که در سال جاری 26 مورد از تصادفات منجر به مرگ به دلیل قصور شهرداری بوده است.

وی با اشاره به کاهش 45 درصدی تصادفات در سال جاری، یادآور شد: در حال حاضر نیز طرح نوروز به منظور پیشگیری از تصادفات و برقراری امنیت در شهر زنجان در دو مرحله در حال اجرا است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم و مسافران اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح با حضور 265 نفر از پرسنل پلیس راهنمایی و رانندگی استان و 55 دستگاه تا 20 فروردین ماه اجرا می‌شود.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات موجود در استان زنجان اشاره کرد و گفت: توقف خودروهای سنگین در سطح شهر، هموار نشدن دریچه‌های آب و فاضلاب، وجود نقاط حادثه‌خیز و دور برگردان، عدم تسطیح و مرمت سطوح خیابان‌ها و عدم ایمن‌سازی، عدم وجود پایانه‌های مسافربری برای مینی‌بوس‌های روستایی و شهری، عرضه میوه توسط دستفروشان در طول خیابان‌ها، فروش میوه توسط وانت‌باران در نقاط مختلف شهر، عدم تعبیه پارکینگ در اداره‌ها و سازمان‌ها، عدم جمع‌آوری خودروهای اسقاطی در سطح شهر، تعمیر اتومبیل در پیاده‌روها، بسته شدن پیاده‌ روها توسط مشاغل مزاحم و پارک خودروهای نمایشگاه در معابر از جمله مشکلات استان زنجان به شمار می‌روند.

شمس آذر با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در زمینه کنترل ترافیک عدم وجود سیستم هوشمند کنترل ترافیک در استان است، ادامه داد: احداث 30 پل عابر پیاده در سطح شهر نیز از دیگر نیازهای اساسی در زنجان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول