اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

استفاده از خودروهای پیشرفته نجات در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر گیلان از استفاده از خودروهای پیشرفته نجات با بسته‌های کامل امداد و نجات برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.

استفاده از خودروهای پیشرفته نجات در گیلان

جمشید محمدی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت به اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر از 24 اسفند جاری در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح تا 15 فروردین سال 91 ادامه دارد.

وی امکانات و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر گیلان را خوب ارزیابی کرد و افزود: امکانات امداد و نجات در استان افزایش یافته است.

محمدی با بیان اینکه میل سفر به گیلان افزایش یافته است، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود تردد مسافر و خودرو به استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته باشد بنابراین برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گیلان از افزایش 40 درصدی امکانات در بعضی از حوزه‌ها خبر داد و بیان کرد: تعداد 59 پایگاه امداد و نجات، راهنمای مسافران و خیمه‌های نماز برای طرح نوروزی در استان پیش‌بینی شده است که به مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به آمادگی 2 هزار نفر از کارکنان رسمی، قراردادی، پیمانی و نیروهای امدادگر داوطلب جمعیت هلال‌احمر در طرح امداد نوروزی گیلان خاطرنشان کرد: تلاش شده با بسیج نیروها و امکانات بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

محمدی از استفاده از خودروهای پیشرفته نجات با بسته‌های کامل امداد و نجات برای نخستین بار در کشور در راستای تقویت ناوگان امدادی در گیلان خبر داد و گفت: خودروهای مذکور در حال حاضر وارد استان شده و در شهرستان‌ها، محورهای پرحادثه و پرتردد مستقر می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گیلان خودروهای پیشرفته نجات را تکمیل کننده خدمات امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی دانست و بیان کرد: خودروهای مذکور در کنار آمبولانس‌ها و خودروهای نجات به منظور رهاسازی مصدومان و خودروها می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

وی به ذخیره‌سازی اقلام امدادی در انبارهای جمعیت هلال‌احمر گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آمادگی اسکان مسافران در مواقع اضطراری به طور کامل در استان فراهم شده است.

محمدی شماره تلفن شبانه‌روزی 147 جمعیت هلال‌احمر گیلان را آماده پاسخگویی به مردم و مسافران اعلام کرد و اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر گیلان آماده استقبال از بهار است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به استقرار یک فروند بالگرد در ایام نوروز در این استان تصریح کرد: در صورت نیاز خدمات امداد هوایی در ایام تعطیل ارائه می‌شود.

وی امداد دریایی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط جمعیت هلال‌احمر گیلان در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: قایق‌های جمعیت هلال‌احمر در بحث حوادث سفرهای دریایی به‌ کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول