اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز - 55

فرزانه: پذیرش مسافران نوروزی مازندران در 6 هزار واحد اقامتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: 6 هزار و 600 واحد اقامتی مازندران مسافران نوروزی را پذیرش می‌کنند.

فرزانه: پذیرش مسافران نوروزی مازندران در 6 هزار واحد اقامتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری سیف‌الله فرزانه ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان که در میراث فرهنگی مازندران برگزار شد با بیان اینکه فضای پذیرش مسافر در مازندران مهیا است، اظهار داشت: برپایی جشن‌های نوروزی توسط شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، ارشاد و نیز میراث فرهنگی در روز نخست فروردین در مبادی ورودی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

*3600 کلاس درس مازندران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

وی یادآور شد: گروه ویژه کمیته فرهنگی ستاد مرکزی تسهیلات سفر برای آماده‌سازی، مدیریت و نظارت بر نمازخانه‌ها و مساجد اقدام کرده‌اند.

فرزانه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای تجهیز و تکمیل ستاد اسکان مسافر اقدام کرده است، تصریح کرد: 3 هزار و 600 کلاس درس استان مازندران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش با استفاده از دانش‌آموزان به‌عنوان راهنمایان گردشگر در مقوله ایران‌شناسی اقدام کند.

* 2 میلیون لیتر گازوئیل برای محل‌های اقامتی

فرزانه با تاکید بر اینکه اداره کل روستایی استانداری مازندران از ظرفیت‌های دهیاری‌ها به‌عنوان راهنما استفاده کند، بیان داشت: 2 میلیون لیتر گازوئیل برای محل‌های اقامتی گردشگران در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران به استفاده از ظرفیت 660 هزار نفر مسافر برای استفاده از هتل، متل، هتل آپارتمان، زائرسرا، مناطق نمونه گردشگری و مدارس اشاره کرد و گفت: دفاتر هواپیمایی و تورهای گردشگری در این تعطیلات نوروز فعالیت شبانه‌روزی دارند.

* تخفیف 40 درصدی به مسافران نوروزی

وی اضافه کرد: 370 واحد پذیرایی، پذیرای مسافران نوروزی در مازندران هستند که از طریق سفرکارت‌ها و تخفیف 40 درصدی به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

فرزانه، نظارت بر واحدهای اقامتی را توسط 30 گروه بازرسی اعلام کرد و اظهار داشت: موزه‌های استان مازندران در دو شیفت پذیرای بازدیدکننده‌ها است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در 400 غرفه در شهرهای مازندران از اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی برای مسافران است که امسال 100 غرفه نمایشگاه صنایع دستی به صورت استانی، ملی و منطقه‌ای در نوشهر برپا می‌شود.

* افزایش 30 درصدی مسافران نسبت به سال قبل

وی از انتشار یک‌هزار کتابچه راهنما، چاپ 100 هزار نقشه گردشگری با معرفی جاذبه‌های شاخص و تکثیر 10 هزار حلقه لوح فشرده شامل اطلاعات و مناظر جذاب گردشگری استان خبر داد و یادآور شد: در نوروز 91 با افزایش 30 درصدی مسافران نسبت به سال قبل مواجه هستیم.

فرزانه اذعان داشت: مازندران با پذیرش حدود 10 میلیون مسافر در نوروز 90، رتبه اول کشور را کسب کرد

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول