اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی مشگین‌شهر خبر داد

600 اثر تاریخی مشگین‌شهر میزبان گردشگران نوروزی

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت: این شهرستان با دارا بودن 600 اثر تاریخی و پنج منطقه گردشگری در ایام نوروز پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود.

600 اثر تاریخی مشگین‌شهر میزبان گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محرم جعفری پیش از ظهر امروز در نشست روسا و معاونان میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: ما با هدف ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران جلسات هماهنگی مختلفی را با حضور اعضای ستاد دایمی سفرها در شهرستان برگزار کردیم و تمام زمینه‌ها و امکانات برای میزبانی شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: این شهرستان به عنوان یکی از مناطق بکر تاریخی، طبیعی و دارای جاذبه‌های خدادادی همه ساله میزبان گردشگران مختلف در ایام نوروز و تابستان است به طوری که سال گذشته در ایام نوروز 350 هزار نفر و تابستان نیز یک میلیون گردشگر از این شهرستان بازدید کرده‌اند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر از آمادگی یک هتل، یک مهمانسرا، سه باب مدرسه و دو کمپینگ اقامتی و اسکان موقت در شهرستان مشگین‌شهر برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و افزود:‌ ستاد در قالب کمیته‌های مختلف بستر حضور مسافران و گردشگران مختلف را فراهم آورده و انتظار داریم از این ظرفیت به نحو مطلوب و مناسب در میزبانی شایسته استفاده کنیم.

جعفری یادآور شد: علاوه بر مناطق طبیعی و جاذبه‌های تاریخی این شهرستان آبگرم‌های قینرجه، شابیل، موئیل، قوتور‌سویی و اینانلو مجهز و مهیا شده تا گردشگران نوروزی نیز از این فضاها بهره ببرند.

این مسئول بیان داشت: اگر امروز گردشگری در دنیا به صنعت پر‌در‌آمد تبدیل شده است به خاطر ظرفیت‌های بکر و ممتازی است که در این باب می‌توان در حوزه اشتغال و در‌آمد‌زایی و تحول اقتصادی به آن نگاه کرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر وجود مناظر طبیعی نظیر پارک جنگلی مشگین‌شهر، منطقه گردشگری کپز، صمد‌ دره‌سی، تنگ قشلاقی، و جنگل حاتم مشه‌سی را از جمله زیبایی‌های این شهرستان در حضور و استقبال گردشگران اعلام کرد.‌

جعفری در پایان سخنان خود وجود مناظر تاریخی نظیر قلعه‌های تاریخی دیو، قهقهه و بربر، شهر یری و بقعه شیخ‌حیدر را از جاذبه‌های تاریخی و باستانی این منطقه برشمرد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول