اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران خبر داد

جریمه 4 میلیارد تومانی آموزش و پرورش توسط شهرداری ساری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: کمیسیون ماده 100 شهرداری ساری اداره کل آموزش و پرورش را 4 میلیارد تومان جریمه کرد.

جریمه 4 میلیارد تومانی آموزش و پرورش توسط شهرداری ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری محمدعلی امیری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران با ارائه گزارشی از عملکرد ماه پایانی سال 90 با بیان اینکه نخستین نمایشگاه هوشمند‌سازی در مازندران برگزار شد، اظهار داشت: طبق ارزیابی کشوری مازندران در زمینه فرهنگ‌سازی، تعامل مدیریتی، ارتباط‌های برون سازمانی در بحث هوشمندسازی رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

وی استعداد دانش‌آموزان مازندرانی را در المپیادها بی‌نظیر دانست و یادآورشد: آزمون المپیاد دانش‌آموزان مازندرانی را در هفت رشته تحصیلی داشتیم که استان در این بخش رتبه برتر کشوری را دارد.

امیری با اشاره به اینکه طبق ابلاغ دولت هر دستگاهی موظف به هوشمندسازی یک مدرسه است، خاطرنشان کرد: مقرر شد هر دستگاه اجرایی به مناسبت زنگی که به منظور فرهنگ‌سازی موضوعی در مدرسه می‌زند همان مدرسه را مجهز به سیستم هوشمند آموزشی کند.

این مسئول با بیان دستور جلسه در شورای آموزش و پرورش به رسیدگی پرونده‌های مطالبه‌گر دستگاه‌های اجرایی از آموزش و پرورش پرداخت و گفت: فرهنگیان منطقه دودانگه شهرستان ساری خواستار تعاونی مسکن فرهنگیان هستند که پرونده اراضی خریداری شده برای این اقشار با مشکل مواجه شده است.

امیری با بیان اینکه یک هزار و 27 مربی پیش‌دبستانی که در سال‌های اخیر به صورت انجمنی فعالیت می‌کردند و بعد به استخدام آموزش و پرورش در آمدند و هم‌اکنون مطالبه‌گر حق و حقوق خود هستند، گفت: مربیان پیش‌دبستانی که هم‌اکنون مطالبه‌گر حق و حقوق بیمه‌ای خود از سوی آموزش و پرورش هستند دارای سوابق غیر رسمی بوده و هیچ حقوقی از دستگاه متولی نمی‌گرفتند و به صورت انجمنی فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: طبق رای انجام شده سازمان تامین اجتماعی در رسیدگی به پرونده مربیان پرورشی بالغ بر 21 میلیارد تومان از آموزش و پرورش طلب دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه اگر سازمان تامین اجتماعی این میزان طلب را از حساب آموزش و پرورش دریافت کند هیچ پولی برای ما نمی‌ماند، تصریح کرد: برخی از شعبه‌های دیوان به این پرونده رای ندادند و اداره کل حقوقی به دنبال نقض این حکم است.

امیری در بحث مشکل اوقاف با مدرسه‌ای در محمودآباد با بیان اینکه آموزش و پرورش مقابل هیچ دستگاهی قرار نمی‌گیرد، بیان داشت: وظیفه آموزش و پرورش دوستی با اهل بیت در بخش‌های مختلف آموزشی است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به احترام امامزاده مدرسه ملکی اوقاف را تحویل می‌دهد این درحالی است که از قبل فضای آموزشی مناسبی را در نظر بگیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر برای دین، انقلاب و فرهنگ قیام کردیم آموزش و پرورش صحنه دینی و مذهبی است، ادامه داد: زمین آماده‌ای برای انتقال دانش‌آموزان از ملک اوقافی به فضای جدید تحصیلی در شهرستان محمود‌آباد نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران به لحاظ کردن جریمه 3 میلیاردی از سوی کمیسیون ماده 100 شهرداری ساری به اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شهرداری با عنوان سرقفلی اداری، تجاری و افزایش بنا آموزش و پرورش مازندران را بیش از 4 میلیارد تومان جریمه کرده است.

وی اظهار داشت: کارشناسی شهرداری در کمیسیون ماده 100 بدون اطلاع آموزش و پرورش انجام شد.

امیری یادآورشد: شهرداری ساری با لحاظ کردن اماکنی که دارای کاربری تجاری هستند مانند کتاب‌سرا، تعاونی مصرف کارکنان و نیز تعاونی اعتباری را با عنوان سرقفلی اعلام کرد در حالی که این سه واحد کاربری اداری دارند.

این مسئول تعامل خود را با شهرداری ساری مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: راهکاری برای جریمه ماده 100 شهرداری اندیشیده شود.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول