اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بویین‌زهرا:

همایش خیرین مدرسه‌ساز در بویین‌زهرا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا از برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز در این شهر خبر داد.

همایش خیرین مدرسه‌ساز در بویین‌زهرا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، علی‌اصغر رجبی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا که در سالن اجتماعات شهرداری دانسفهان برگزار شد اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس در هر استان وظیفه نگهداری و همچنین بازسازی مجتمع‌ها و مراکز آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش را بر عهده دارد و بخش عمده‌ای از بودجه‌های این وزارتخانه نیز هر ساله به امر نوسازی و اصلاح بافت‌های فرسوده آموزشی اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا با اشاره به لزوم گسترش تعداد مجتمع‌های آموزشی شبانه در سطح این شهرستان تصریح کرد: در سطح بخش رامند تاکنون دو آموزشگاه شبانه‌روزی برای محصلان و دانش‌آموزان روستاهای تابعه با کمک مسئولان و مردم راه‌اندازی شده است.

رجبی ادامه داد: با توجه به شناور بودن جمعیت شهری و روستایی در بویین‌زهرا، هر ساله از ابتدای خرداد ماه و همزمان با آغاز امتحانات مدارس تا آغاز سال تحصیلی جدید، آمار دانش‌آموزی در سطح مدارس این شهرستان با افزایش و یا کاهش محسوس 200 نفری از دانش‌آموزان مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در عرصه نوسازی لازم است که با تشکیل جلسات و بهره‌گیری از نیروهای پیشرو، زمینه را برای ساماندهی گسترده و اصلاح بافت‌های فرسوده مدارس شهرستان ایجاد کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا با برشمردن ویژگی‌های مدارس مطلوب و مناسب برای استقرار دانش‌آموزان عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌های راهبردی، محیطی سالم و با نشاط را برای دانش‌آموزان در مدارس ایجاد کنیم.

رجبی تشریح کرد: نهادها و ادارات مختلف در سطح کشور باید در زمینه مسائل آموزشی حساس بوده و در مسیر نوسازی نیز در اصلاح بافت‌های فرسوده مدارس مساعدت کنند.

وی خاطر نشان کرد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک همایش خیرین مدرسه‌ساز با حضور جمعی از افراد نیکوکار و خیر در بویین‌زهرا برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران در کشور باید زمینه حل مشکلات و  رفع موانع فعلی امر آموزش در کشور را فراهم کنند، تصریح کرد: مسئولانی که باور به خدمت‌رسانی را در وجود خود داشته باشند در حقیقت بالاترین سطح مدیریت را در مسیر پیشرفت و سازندگی کشور دارند.

رجبی اضافه کرد: امروز جامعه ما در مسیر حرکت برای دستیابی به فناوری‌های نوین و علوم مختلف است و در این مسیر نیز هر نگاه و اندیشه نو قطعا از سوی مسئولان مورد توجه و پشتیبانی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از عناصر ارزشی و کارآمد در سیستم مدیریتی کشور عنوان کرد: تقوا، سخت‌کوشی، تعامل با مردم، پیگیری فعالیت‌ها و همچنین منظم بودن از ویژگی‌های مدیران و مسئولان ارزشی در کشور است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد: پشتیبانی و حمایت بیشتر مسئولان از سیستم آموزش و پرورش در کشور و همچنین تخصیص اعتبار برای نوسازی مجتمع‌های آموزشی می‌تواند زمینه مساعدی را برای رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و فرهنگیان فراهم کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول