اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

اختصاص 34 مدرسه غیردولتی اصفهان برای اسکان نوروزی غیر فرهنگیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 34 مدرسه غیردولتی موجود در اصفهان برای اسکان مسافران غیر فرهنگی در ایام نوروز اختصاص داده شده است.

اختصاص 34 مدرسه غیردولتی اصفهان برای اسکان نوروزی غیر فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمجید عاملیان ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر تمامی تمهیدات مورد نیاز برای اسکان مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی در مدارس استان صورت گرفته است.

وی به فعالیت‌های آموزش و پرورش استان در سال گذشته در راستای اسکان نوروزی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته آموزش و پرورش استان 677 هزار و 309 نفر روز بحث مسافران و اسکان مسافران را در ایام نوروز پوشش داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه 25 درصد از مسافران نوروزی که در سال گذشته توسط آموزش و پرورش اصفهان پذیرش شده‌اند، غیر فرهنگی بوده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته حدود 100 هزار خانواده در فضا‌های آموزشی استان در ایام نوروز پذیرش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مهمان‌های نوروزی استان در سال گذشته از استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی بوده‌اند، اضافه کرد: براساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش استان اصفهان در سال گذشته در راستای پذیرایی از مسافران و اسکان نوروزی رتبه نخست در سطح کشور را به دست آورده است.

عاملیان با اشاره به اینکه 43 پایگاه پذیرش مسافران نوروزی در سطح استان از سوی آموزش و پرورش اصفهان پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: هفت ستاد ویژه اسکان در سطح شهرستان اصفهان پذیرش مسافران نوروزی را انجام می‌دهند که این ستاد‌ها تمامی مبادی ورودی شهر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دو ستاد اسکان در ورودی خیابان کاوه وجود دارد، ادامه داد: هم‌چنین در خیابان‌های آتشگاه، سعادت‌آباد، بزرگمهر، جی و باغ غدیر اصفهان نیز ستادهایی آماده پذیرش مسافران هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه 10 هزار کلاس درس برای پذیرش مسافران در ایام نوروز آماده شده است، بیان داشت: یک هزار واحد آموزشی در سطح استان به منظور ستاد‌های نوروزی و پذیرش مسافران در ایام نوروز اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 700 کلاس درس برای پذیرایی از مسافران نوروزی به صورت ویژه تجهیز شده‌اند، گفت: حدود 10 درصد از فضای پذیرش آموزش و پرورش استان در سال جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان اصفهان افزایش یافته است.

عاملیان با اشاره به اینکه پذیرش مسافران نوروزی به دو صورت اینترنتی و حضوری صورت می‌گیرد، اظهار داشت: 41 واحد آموزشی و حدود 500 کلاس درس برای پذیرایی از مسافران نوروزی در سایت قرار داده شده است که ثبت‌نام مسافران برای اسکان نوروزی در اصفهان از پنجم تا 22 اسفندماه جاری صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه حدود 5 هزار نفر مسافر نوروزی برای اسکان در مدارس اصفهان به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: پذیرش حضوری مسافران نوروزی در ستاد‌های نوروزی شهر اصفهان و 40 منطقه آموزش و پرورش استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مکان‌های آموزشی که در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد سه نوع الف، ب، و ج هستند که نوع ج در شهرستان اصفهان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مدارس نوع الف امکاناتی هم‌چون فرش، پتو، ملحفه، یخچال، تلویزیون، آبدارخانه مشترک و حمام مشترک وجود دارد، ادامه داد: حدود 700 کلاس موجود در اصفهان از این امکانات برخوردار است و در مدارس نوع ب نیز تمامی این امکانات وجود دارد اما تلویزیون و یخچال موجود در این مدارس به صورت مشترک استفاده می‌شود.

عاملیان با اشاره به اینکه در سال جاری مدارس اصفهان از نظر حمام مشکلی ندارند، تأکید کرد: چهار مدرسه شاهد نیز به صورت اختصاصی و ویژه برای پذیرش خانواده‌های شهدا و جانبازان در ایام نوروز اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه 34 مدرسه غیردولتی موجود در اصفهان برای اسکان مسافران غیر فرهنگی در ایام نوروز اختصاص داده شده است، افزود: از تمامی مسافران نوروزی علاوه بر اختصاص بسته‌های فرهنگی و موارد دیگر به آنها با یک وعده غذای گرم پذیرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: سند تحول آموزش و پرورش پس از تصویب شورای انقلاب فرهنگی برای اجرا توسط رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سند چرخش‌هایی در فضای تعلیم و تربیت کشور باید ایجاد شود، گفت: براساس این سند تنها کلاس درس به عنوان مکان آموزشی به شمار نمی‌رود و نقش الگویی معلمان در زمینه تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد.

عاملیان با اشاره به اینکه در تحول جدید ابزار آموزش به بسته‌های چند رسانه‌ای تبدیل می‌شود، اظهار داشت: در بحث محتوا نیز این بسته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و زمان آموزش نیز متحول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متولیان آموزش و پرورش باید مقدمه‌های این تحولات را در نظام آموزشی فراهم کنند، اضافه کرد: رضایت‌مندی معلمان باید در راستای اجرای این تحولات حاصل شود و با نارضایتی معلمان دست‌یابی به اهداف و نتایج حاصل از این تحولات امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: یک ‌نوبته شدن مدارس، تغییر محتوای کتاب‌های درسی و تعطیلی مدارس در پنج‌شنبه‌ها در راستای فراهم شدن مقدمات این تحولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه اساسی‌ترین محور تحول دوره ابتدایی است، ادامه داد: سال آینده دوره نخست راهنمایی در سیستم آموزشی وجود ندارد.

عاملیان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر مشکلات موجود در برخی از مدارس شهرستان فریدن که بخاری نفت‌سوز دارند، تأکید کرد: بخاری‌های چکه‌ای نفتی مشکل‌ساز می‌شود، اما بخاری‌هایی که در مدارس ذکر شده وجود دارد بخاری نفتی معمولی است.

وی بخاری‌های بدون کاربرات را برای استفاده در مدارس ممنوع دانست و تأکید کرد: این روستا‌ها تنها چند ماه است که از گاز برخوردار شده‌اند اما مدارس هنوز گاز‌کشی نشده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول