اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته نظارت بر مساجد ستاد تسهیلات نوروزی قم:

20 هزار بروشور در پایگاه‌های فرهنگی در ایام نوروز توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌های ستاد تسهیلات نوروزی قم گفت: 20 هزار بروشور فرهنگی در پایگاه‌های فرهنگی که در استان دائر شده است، توزیع می‌شود.

20 هزار بروشور در پایگاه‌های فرهنگی در ایام نوروز توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالله هاشمی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار ستاد تسهیلات نوروزی همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز با اشاره به برگزاری جلسات مختلف به منظور هماهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های این کمیته اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای اقامه نماز در بوستان‌های سطح شهر از جمله بوستان‌های بنیادی، علوی، فدک و ... فراهم شده است.

وی ادامه داد: تهیه قبله نما و نصب علامت قبله در پارک‌ها در حال انجام است و بروشورهای فرهنگی با موضوع نماز در 400 مسجد سطح استان توزیع می‌شود.

مسئول کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌های ستاد تسهیلات نوروزی گفت: در نمازخانه‌های مدارسی که اسکان زائران را بر عهده دارند، نسبت به اقامه نماز جماعت برنامه‌ریزی صورت گرفته است و برای مدارسی که تعداد زائران بیشتری را در خود جای می‌دهند حضور امام جماعت نیز پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی عنوان داشت: هماهنگی‌های لازم به منظور پخش اذان به صورت زنده و یا از طریق بلندگو نیز انجام شده است، همچنین توزیع قرآن، مفاتیح در مساجد بین‌راهی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، در 117 مجتمع فرهنگی و رفاهی نمازخانه قرار دارد، همچنین سه وعده نماز جماعت در مسجد اهل‌بیت(ع)  برگزار می‌شود و مرکز ارائه محصولات فرهنگی در ارتباط با نماز دایر است.

مسئول کمیته نظارت بر مساجد و نمازخانه‌های ستاد تسهیلات نوروزی یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با جمعیت هلال احمر استان شش خیمه نماز به همراه مهر، تسبیح و سجاده در شهر تعبیه شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: 20 هزار بروشور فرهنگی نیز در پایگاه‌های فرهنگی که در استان حضور دارند، توزیع می‌شود.

استاندار قم در ادامه این سخنان با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های فرهنگی باید با این کمیته همکاری داشته باشند، گفت: مسئولیت مهم این کمیته ترویج فرهنگ نماز است.

حجت‌الاسلام موسی‌پور ادامه داد: نمازخانه‌های بین راهی وضعیت مطلوبی ندارند و در فرصت باقی مانده اقدامات باید در راستای مسائل بهداشتی و سلامت نمازخانه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول