اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان خبر داد

اختصاص 75 میلیارد برای پروژه‌های عمرانی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان گفت: 75 میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی به شهرستان زنجان اختصاص یافته است.

اختصاص 75 میلیارد برای پروژه‌های عمرانی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمدرضا براتی ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه میزان اعتبارات شهرستان زنجان نسبت به سال گذشته 160 درصد رشد داشته است گفت: این میزان رشد با محاسبه اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های قره پشتلو اعلام شده است.

وی با تاکید به اینکه با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید همت بیشتری در پیشبرد پروژه‌ها داشته باشند خاطر نشان کرد: پروژه‌ها باید در کمترین زمان آماده بهره‌برداری باشند.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته اعتبارات عمرانی سال جاری بیش از 988 درصد رشد داشته است اضافه کرد: میزان اعتبارات در سال جاری 24 برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی اعتبارات موجود را جذب نمی‌کنند و اعتبارات در خزانه مانده است ادامه داد: اعتبارات پروژه‌هایی که به منظور محرومیت‌زدایی در روستاها و به منظور تامین رفاه مردم در شهرها اجرا می‌شوند، باید در اسرع وقت جذب شود.

براتی با اشاره به پروژه مهم پل امام حسین (ع) در شهرستان زنجان تصریح کرد: این پروژه یکی از طرح‌های مهم شهرستان زنجان است که با اختصاص 12 میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات پروژه‌های ملی با ویژگی‌های استانی در حال حاضر 72.37 درصد محقق شده است یادآور شد: اعتبارات پروژه‌های استانی نیز تاکنون 74.48 درصد تخصیص یافته است.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات سهم یک درصدی احداث پایگاه‌های بسیج در شهرستان زنجان 74.48 درصد محقق شده است ادامه داد: سهم هشت درصدی طرح‌های هادی و بهسازی روستاها نیز 74.48 درصد تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تعیین شده از محل درآمد حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی 100 درصد تخصیص یافته است خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبارات سالن‌های چند منظوره مدارس نیز بیش از 74 درصد محقق شده است.

براتی به تخصیص 50 درصدی اعتبارات بخش شهرداری‌های شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: مازاد درآمد استان‌ها نیز در شش ماه نخست سال جاری 100 درصد لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار تصویب شده برای پروژه‌های عمرانی روستای کزبر 65 میلیون تومان است ادامه داد: تاکنون 14 میلیون تومان از این اعتبارات به منظور اجرای طرح‌های عمرانی در این روستا جذب شده است.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات طرح‌های عمرانی چروک سفلی به میزان 30 میلیون تومان جذب شده است خاطر نشان کرد: اعتبار تصویب شده برای پروژه‌های عمرانی روستای همایون نیز 150 میلیون تومان است که در حال حاضر فقط 13 میلیون از این اعتبارات جذب شده است.

وی به آب‌رسانی به منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ اشاره کرد و افزود: 200 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است که تاکنون اعتبارات توسط دستگاه متولی جذب نشده است.

براتی همچنین با بیان اینکه اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهر زنجان نیز از دیگر پروژه‌های مهم سال جاری در شهرستان زنجان محسوب می‌شود اضافه کرد: اعتبار تصویب شده برای اجرای این پروژه 400 میلیون تومان برآورد شده است.

وی همچنین به اختصاص 22 میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف به شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون 4 میلیارد تومان از این اعتبارات توسط شهرداری زنجان جذب شده است.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان یادآور شد: به منظور اجرای پروژه قره‌پشتلو یک میلیارد تومان اعتبار به صورت هزینه‌کرد به شرکت آب و فاضلاب روستایی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول