اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

بسته‌بندی محصولات متناسب با سلایق بازار مصرف باید تحقق یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بسته‌بندی محصولات متناسب با سلایق بازار مصرف باید تحقق یابد.

بسته‌بندی محصولات متناسب با سلایق بازار مصرف باید تحقق یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از میزان 4.9 میلیون تن محصول تولیدی در بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، نزدیک به 1.3 میلیون تن آن فرآوری و بسته‌بندی شده که تحولی بزرگ در استان است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های توسعه‌ای، دستیابی و عرضه محصول در کشورهای دیگر نیاز به بازنگری و توجه به نحوه عرضه را لازم و ضروری می‌سازد.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، افق صنایع بسته‌بندی در استان را روشن توصیف کرده و افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش 224 هزار هکتاری اراضی زیرپوشش آبیاری تحت فشار در پایاب سدهای استان و به تبع آن ارتقای کمی و کیفی تولید محصول، نیاز به برنامه‌ریزی برای صادرات ضروری است و توجه به ارتقای کمی و کیفی تولید، توسعه کیفی بسته‌بندی، بخشی از پاسخ درست به این نیاز در میان مدت بوده و جایگاه این صنعت را در تولید بیش از پیش افزایش می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان در تولید محصولات کشاورزی و برنامه‌های سازمانی برای افزایش کمی و کیفی تولید محصول در تمام زیربخش‌های کشاورزی برای دستیابی به توسعه پایدار در این بخش مهم و استراتژیک، تاکید داشت: فقط افزایش سطوح زیرکشت برای حصول توسعه‌بخش در درازمدت کارساز نبوده و کاهش ضایعات محصول با فرآوری و بسته‌بندی متناسب با علایق و سلایق بازار مصرف تحقق آن در زمان تعریف شده را می‌تواند عملی سازد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای ارتقای شرایط فعلی در امر بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی با هدف بسترسازی مناسب به منظور تبادل اطلاعات، ارتقای دانش و مهارت، ایجاد ارتباط مستمر بین تولید و صنعت همچنین بررسی چالش‌ها و تنگناهای موجود در بخش با استفاده از آرا و نظرات صاحبنظران بخش تولید، صنعت و دانشگاه همایشی با عنوان فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در شمال‌غرب کشور برگزار شده است.

محمدیان با اشاره به این موضوع که رشد صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان مطلوب بوده است، گفت: با توجه به برنامه‌های اجرایی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی، این توسعه ناکافی بوده و سازمان با ایجاد بستری مناسب برای تعامل بیشتر دست‌اندرکاران تولید محصولات کشاورزی در نظر دارد با رفع مسائل و مشکلات بخش، حصول به توسعه پایدار و ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی همچنین ماندگاری در بازارها را عملی سازد.

وی تصریح کرد: بر این اساس در این راه به همکاری صاحبان تجربه، دانش و تخصص نیاز داشته و از همکاری آنان استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول