اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

67 باند مواد مخدر در گیلان متلاشی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کاهش 19 درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان خبر داد و گفت: در 11 ماه گذشته تعداد 67 باند مواد مخدر در گیلان متلاشی شدند.

67 باند مواد مخدر در گیلان متلاشی شدند

محمدحسین کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در استان اظهار داشت: در 11 ماه گذشته، یک‌هزار و 897 کیلو و 202 گرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 2 هزار و 340 کیلو و 874 گرم بود، بیش از 19 درصد کاهش داشته است.

این مسئول افزود: از این تعداد مواد کشف شده در استان به ترتیب 964 کیلو و 909 گرم تریاک، 551 کیلو و 212 گرم حشیش، 24 کیلو و 339 گرم هروئین بوده و بقیه کشفیات نیز مربوط به دیگر انواع مواد مخدر شامل مرفین، شیشه، کوکائین و ... است.

وی با اشاره به اقدام‌های بازدارنده پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اجرای طرح‌های عملیاتی موفق به شناسایی و دستگیری 11 هزار و 516 نفر نگهدارنده مواد مرد و 214 نفر نگهدارنده مواد زن شدند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، در مدت مذکور یک‌هزار و 68 نفر توزیع کننده مرد و 34 نفر توزیع کننده زن نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی مجموع دستگیر شدگان در زمینه تهیه، توزیع و مصرف کنندگان مواد مخدر در استان در مدت مذکور را  تعداد 13 هزار و 186 نفر اعلام کرد.

کارگرنیا اظهار داشت: به منظور جلوگیری از اقدام‌های عاملان خرید و فروش مواد مخدر در استان طرح‌های عملیاتی متعددی انجام  شد که شامل 12 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده، 11 مرحله طرح کنترل محورهای مواصلاتی، چهار مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی و طرح جمع‌آوری معتادین پرخطر است که با اجرای این طرح‌ها مقادیر بالایی مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی متذکر شد: با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر تعداد 112 کیلو و 324 گرم انواع مواد شامل تریاک، هروئین و ... کشف و تعداد یک‌هزار و 708 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول درباره اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی خاطرنشان کرد: مقدار 249 کیلو و 465 گرم مواد کشف و 914 نفر از عاملان تهیه، توزیع و نگهدارنده مواد شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی نیز بیش از 32 کیلو مواد در استان کشف شد، یادآور شد: با اجرای 11 مرحله طرح کنترل محورهای مواصلاتی در استان نیز 32 کیلو و 355 گرم انواع مخدر کشف و ضبط شد و 187 نفر نیز دستگیر شدند.

به گفته کارگرنیا با اجرای 12 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده نیز 158 کیلو و 466 گرم مواد مخدر کشف و یک‌هزار و 522 نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی درباره باندهای متلاشی شده مواد مخدر گیلان بیان کرد: در مدت مذکور، تعداد 67 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که در مقایسه با سال گذشته که 54 باند بود، 24 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان یادآور شد: رشت، بندرانزلی و آستانه‌اشرفیه به ترتیب در رده‌های نخست تا سوم بیشترین کشف مواد مخدر در استان قرار دارند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول