اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبریک عید نوروز صورت گرفت

بازدید سرکنسول روسیه از خانه مژدهی در رشت

خبرگزاری فارس: ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در رشت در آستانه عید نوروز از خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت بازدید کرد و فرارسیدن عید را به فرزندان این خانه تبریک گفت.

بازدید سرکنسول روسیه از خانه مژدهی در رشت

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در رشت بعد از ظهر امروز از خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت بازدید کرد و از نزدیک به فرزندان این خانه فرارسیدن عید نوروز را تبریک گفت و در جشن شادی آنها شریک شد.

سرکنسول روسیه در رشت دلیل حضور خود در خانه شبانه‌روزی فرزندان مژدهی رشت را به منظور گفتن شادباش و تبریک فرارسیدن سال نو اعلام کرد و گفت: در بسیاری از کشورها به ویژه کشور روسیه بزرگ‌ترین عید، نوروز است که در روسیه طبق یک سنت قدیمی خوشبختی و خوشحالی سال نو باید با تمام افراد تقسیم شود و نباید کسی بی‌بهره از این خوشی باشد و بدون هدیه باقی بماند.

ماکسیم بارانوف با اشاره به یک ضرب‌المثل روسی، بزرگ‌ترین قدرت را داشتن دانش دانست و گفت: در فرهنگ ایرانی مشابه این ضرب‌المثل نیز رایج است که می‌گوید توانا بود هر که دانا بود.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان آینده‌ساز هر کشوری هستند و ما و کارکنان سرکنسولگری رشت برای کودکان و نوجوانان خانه شبانه‌روزی فرزندان مژدهی رشت موفقیت و کامیابی را در سه پروسه پرورش، آموزش و ورزش خواستار است.

سرکنسول روسیه در رشت، در ارزیابی خود از موسسه شبانه‌روزی مژدهی رشت گفت: از خوابگاه و ورزشگاه این موسسه بازدید داشتیم که به لحاظ تاسیسات و امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارد اما مسائلی که حائز اهمیت است و می‌توان آن را شاخص عنوان کرد وجود ارتباط عاطفی مدیر و مربیان این موسسه با فرزندان است که کودکان و نوجوانان حاضر در موسسه، آنان را به مانند والدین و پدر و مادر خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه حمایت از فرزندان بی‌سرپرست وظیفه تمام انسان‌هاست، اذعان کرد: حمایت از کودکان بی‌سرپرست تنها وظیفه دولت و جامعه نیست بلکه همه انسان‌ها باید به هم‌نوعان خود کمک کنند و از آنان پشتیبانی داشته باشند.

بارانوف خاطرنشان کرد: سرکنسول روسیه و کارکنان آن به عنوان یک کشور دوست و همسایه ضمن تبریک و شادباش فرارسیدن سال نو و نوروز 91 وجه نقد و تجهیزات ورزشی را برای کودکان این موسسه خیریه هدیه نوروزی می‌دهد.

وی افزود: ما در سرکنسولگری روسیه تلاش می‌کنیم که در تمام عرصه‌ها شامل علمی، فرهنگی و سیاسی با کشور ایران همکاری داشته باشیم و این امر در راستای ارتقای سطح روابط با ایران است.

مدیرعامل خانه شبانه‌روزی فرزندان مژدهی رشت نیز در جریان حضور سرکنسول روسیه در رشت به خانه شبانه‌روزی فرزندان مژدهی با بیان اینکه این موسسه خیریه 50 سال گذشته تاسیس شده است، اظهار داشت: خانه شبانه‌روزی فرزندان مژدهی رشت در حال حاضر 150 نفر از بی‌سرپرستان جامعه را به صورت شبانه‌روزی در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان تحت حمایت مستقیم دارد و برای ارائه خدمات به آنان 70 پرسنل زن و مرد در 3 شیفت کاری فعال هستند. 

ایوب قدیمی افزود: 80 درصد هزینه‌های جاری این موسسه خیریه توسط مردم خیر و نوع‌دوست رشت و استان و 20 درصد نیز از سازمان‌های مرتبط تامین می‌شود.

وی حضور سرکنسول روسیه به خانه شبانه‌روزی فرزندان مژدهی رشت را از روزهای به یاد ماندنی این موسسه دانست و اذعان کرد: حضور سرکنسول روسیه در رشت به این موسسه خیریه موجب شادی و نشاط فرزندان و پرسنل این موسسه شده که در تاریخ روزهای خوش خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول