اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

پیش‌بینی افزایش 50 درصدی مسافران خارجی به اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در ایام نوروز و تعطیلات این ایام تعداد مسافران خارجی وارد شده به استان اردبیل 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

پیش‌بینی افزایش 50 درصدی مسافران خارجی به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در مراسم آغاز به کار ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: سال گذشته بیش از 70 هزار گردشگر و میهمان خارجی در ایام نوروز به استان اردبیل وارد شد که به نظر می‌رسد این تعداد امسال به دو برابر افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: براساس گزارش رسمی گمرک بیله‌سوار هم اکنون روزانه سه هزار میهمان و مسافر خارجی وارد اردبیل می‌شوند که در روزهای آینده این تعداد همچنان افزایش می‌یابد.

ندایی از پیش‌بینی افزایش 30 درصدی مسافرت‌های داخلی نیز به استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته دو میلیون مسافر داخلی از جاذبه‌های توریستی، تاریخی و گردشگری این استان در ایام نوروز دیدن کرده که امسال پیش‌بینی می‌کنیم 30 درصد به این میزان افزوده شود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: بیش از دو ماه است که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی فعالیت خود را در استان اردبیل شکل داده و با برگزاری جلسات مستمر سعی می‌کنیم با آمادگی و هماهنگی بیشتر از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال کنیم.

وی با قدردانی از فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و دخیل در امر استقبال و اسکان مسافران نوروزی ادامه داد: جا دارد از جمعیت هلال‌احمر، پلیس راه، راه و ترابری، پایانه‌ها، اورژانس و مراکز اقامتی و پذیرایی در همراهی و همسویی با اهداف این ستاد قدردانی کنیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: ‌از امروز و به صورت رسمی فعالیت ستاد آغاز شده و شاهد اعزام اکیپ‌های هلال‌احمر و پلیس راه به مقر خود برای انجام خدمات بهتر و بیشتر به مسافران و گردشگران هستیم.

ندایی افزود: با توجه به این‌که روز پنجشنبه در اکثر استان‌ها یوم تعطیل است به نظر می‌رسد مرحله اول سفرها از 25 اسفند ماه شروع شود و به همین خاطر ما از امروز فعالیتمان را به صورت رسمی در قالب اکیپ‌ها و گروه‌های اجرایی و نظارتی شروع کردیم و تلاش می‌کنیم شایسته و مناسب در خدمت مسافران و گردشگران نوروز 91 باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از آمادگی 225 هتل، هتل آپارتمان، میهمان‌پذیر، 10 موزه و آماده‌سازی یک هزار اثر تاریخی باستانی و مجتمع‌های آب‌درمانی خبر داد و اضافه کرد: تمام آثار تاریخی و باستانی این استان که به ثبت ملی رسیده است آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

وی در ادامه به برنامه‌های نظارتی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در قالب برنامه نظارتی پیش‌بینی شده با هماهنگی میراث فرهنگی، بهداشت و تعزیرات با سرکشی به آب‌های گرم، سرویس‌های بهداشتی و مراکز پذیرایی بین‌راهی سعی می‌کنیم تا مردم با کمترین دغدغه از این فضاها استفاده کنند.

ندایی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به اوضاع جوی مناسب در استان، افتتاح راه اصلی اردبیل – سرچم، ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و برخی تمهید مقدمات بر میزان سفرها و تعداد مسافران افزوده شده و اغلب مسافرانی که وقت کمی را برای ایام سفر پیش‌بینی کرده‌اند و قصد سفر مستقیم به اردبیل را دارند از طریق راه جدید اردبیل – سرچم از این استان بازدید کنند.

وی همچنین از آماده ساختن 200 خانه استیجاری در سرعین با هدف پذیرایی و اقامت از مسافران نوروزی خبر داد و خاطر نشان کرد: در کنار آن آموزش و پرورش بخشی از مدارس خود را مهیای حضور مسافران و گردشگران نوروزی کرده که این مدارس در شهرهای سرعین، نیر، اردبیل و مشگین‌شهر با توجه به حجم زیاد سفرها به این مناطق مهیا شده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول