اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آغاز اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه خبر داد و گفت: این طرح در چهار بقاع متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه زنجان

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان علی عباسی ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در چهار بقاع متبرکه امامزاده سید ابراهیم زنجان، قیدار نبی خدابنده، امامزاده سید اسماعیل ابهر و امامزاده هاشم طارم برگزار می‌شود.

وی قرائت قرآن، قرائت آل‌یاسین، پخش بیانات مقام معظم رهبری، عطرافشانی بقاع متبرکه و مزار شهدا، پهن کردن سفره هفت‌سین قرآنی و در نهایت برگزاری نماز جماعت در 12 بقاع متبرکه را از جمله برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه برای ایام نوروز اعلام کرد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین آمار مراجعان به استان زنجان گردشگران مذهبی هستند اضافه کرد: زائرسراهای استان زنجان باید به خاطر همین موضوع تجهیز شوند.

وی از تجهیز نمازخانه‌های بین راهی استان خبر داد و افزود: هر پنج نمازخانه بین راهی استان که در اختیار اداره کل اوقاف هستند، با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تجهیز شده‌اند.

همچنین در این جلسه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برنامه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برای به عضویت درآوردن 35 درصد از مردم در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: این آمار در حال حاضر در سطح استان زنجان شش درصد است.

محمدربیع احمدخانی انتشار کتاب‌های خوب و ترویج کتابخوانی در بین مردم به ویژه کسانی که کتاب نمی‌خوانند را از جمله رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع کتابداران عنوان کرد و افزود: مسئولان برای تحقق منویات ایشان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اند.

همچنین مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات این اداره کل برای ورود به سال جدید ارائه کرد که در آن به باز بودن فرهنگسراهای سطح استان و حضور هنرمندان در برنامه‌های طراحی شده برای ایام نوروز اشاره شده بود.

علی سهندی از توزیع 3 هزار جلد کتاب در بین مسافران نوروزی و همچنین اجرای برنامه موسیقی سنتی در ایام نوروز خبر داد و افزود: برنامه موسیقی با بیاتی‌خوانی همراه خواهد بود.

شایان ذکر است در این جلسه گزارشی از نمایشگاه حجاب و عفاف که در شش استان برگزار شده است ارائه کرد و بر لزوم فراهم کردن زمینه برگزاری این جشنواره در استان زنجان نیز تاکید کرد.

همچنین قرار شد مجریان طرح حجاب و عفاف برای ارائه توضیحات حضور یافته و با حضور خود مجریان طرح بررسی و اعتبار مورد نیاز آن هم تصویب شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول