اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد راهیان نور سپاه علی بن ابیطالب(ع) خبر داد

اعزام 25 هزار نفر از مردم قم به اردوی راهیان نور

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد راهیان نور سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) از اعزام 24 هزار و 761 نفر به اردوی راهیان نور در طول زمان یک سال خبر داد.

اعزام 25 هزار نفر از مردم قم به اردوی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا حافظی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف اردوی راهیان نور اظهار کرد: این سفر سبب آشنا شدن با تاریخ هشت سال دفاع مقدس می‌شود زیرا این هشت سال مانند نگینی در تاریخ ایران می‌درخشد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم جنگ و دفاع مقدس و یادآوری و انتقال فرهنگ شهادت به نسل‌های کنونی و آینده یکی از لوازم مورد نیاز جامعه است.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) یادآور شد: فرهنگ شهادت، شهامت، مجاهدت و از خودگذشتگی در وجود رزمندگان موج می‌زد و لازم است این خصوصیات به نسل کنونی و آینده انتقال یابد.

وی عنوان داشت: امروز جنگ روانی، هجمه و ناتوی فرهنگی دشمن، جوانان را هدف گرفته و به دنبال به انحراف کشاندن آنهاست، بنابراین از این سفرها که دارای ویژگی منحصر به فردی هستند استفاده می‌شود.

حافظی با اشاره به اهمیت سفر راهیان نور گفت: این سفرها معنوی و روح‌بخش است و از نظر معنوی ثمره فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سفرها به اندازه‌ای در نسل جوان تاثیرگذار است که برخی اوقات دختران و پسران علاقه‌مند به حضور طولانی‌تر در مناطق عملیاتی هستند.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه سفر راهیان نور مورد رضایت مقام معظم رهبری است، گفت: رضایت ایشان رضایت رسول خدا(ص) و رضایت پیامبر اکرم(ص)، رضایت خداست بنابراین در این سفرها می‌توانیم رضایت خدا را جلب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سفر راهیان نور سازنده است و با هم بودن، سختی‌ها و رفت و آمد با بزرگان برای جوانان و مردم سازنده بوده و آنها را برای زندگی آینده آماده می‌کند.

حافظی با اشاره به سفر راهیان نور گفت: یک سال سفر راهیان نور از 15 فروردین هر سال آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ناحیه غرب و شمال غرب یکی از مناطقی است که کاروان‌های راهیان نور از آنها بازدید می‌کنند و این برنامه‌ها شامل هزار و 738 نفر در قالب سه سفر به آذربایجان غربی و 17 سفر به کردستان است.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) ادامه داد: 211 نفر در قالب سفر راهیان نور در روز عرفه به زیارتگاه‌های فکه و شلمچه و پنج هزار و 553 نفر در قالب راهیان نور دانش‌آموزان پسر و هزار و 709 نفر در قالب راهیان نور دانش‌آموزان دختر و 520 نفر در قالب راهیان نور دریا اعزام شدند.

وی یادآور شد: راهیان نور عمومی از 15 اسفند سال جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد که هزار و 30 نفر در این مدت اعزام خواهند شد که از این تعداد هزار و 500 نفر دانشجو و مابقی از سایر افراد هستند.

حافظی عنوان داشت: در مجموع 24 هزار و 761 نفر در مدت یک سال در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق مورد نظر اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه‌های اردوی راهیان نور گفت: افراد ابتدا در برنامه معنوی و توجیهی در مبدا در گلزار شهدای علی‌بن جعفر(ع) شرکت کرده و پس از صرف ناهار و اقامه نماز در خرم‌آباد، سه روز کامل در منطقه جنوب، زیارتگاه‌های فکه، دهلاویه، هویزه، اروند، شلمچه، پاسگاه زید، فتح‌المبین و شوش به سر خواهند برد.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: افراد اعزامی علاوه بر زیارت زیارتگاه‌ها که در برنامه رزمایش پیش‌بینی شده به بازدید از سد کرخه و استفاده از سایر برنامه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای می‌پردازند.

وی با اشاره به نظرسنجی از زائران اعزام شده به اردوی راهیان نور گفت: 67.6 درصد افراد، نظر مساعدی نسبت به میزان تاثیرگذاری برنامه‌های راهیان نور در تقویت روحیه معنوی، مقاومت و شهادت، 72.2 درصد نظر مساعدی نسبت به اردوهای راهیان نور در برقراری ارتباط نسل امروز با نسل دوران دفاع مقدس و 80 درصد افراد نظر مساعدی نسبت رضایتمندی خانواده‌ها از فرزندان داشتند.

حافظی یادآور شد: مسئولان آموزش و پرورش رضایت مطلوبی از سفرهای راهیان نور داشته و اظهار کرده‌اند که این اردوها تاثیرگذار خوبی بر دانش‌آموزان داشته است.

وی افزود: تلاش‌ فراوانی به منظور ارتقای وضعیت سفرها مانند افزایش سطح خدمات فرهنگی و اسکان زائران صورت گرفته است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول