اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

قم نایب قهرمان مسابقات فریزبی کشور شد

خبرگزاری فارس: : تیم هیئت ورزش‌های همگانی استان قم موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور شد.

قم نایب قهرمان مسابقات فریزبی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این رشته ورزشی یکی از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون و هیئت‌های ورزش همگانی سراسر کشور است که نخستین دوره مسابقات کشوری آن با قهرمانی تیم هیئت ورزش‌های همگانی ماهشهر در استان خوزستان به کار خود پایان داد.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های همگانی، این رقابت‌ها با حضور هفت تیم از استان‌های گلستان، خوزستان، البرز، قم، تهران و همدان به میزبانی استان خوزستان برگزار شد که در پایان تیم منتخب هیئت ورزش‌های همگانی ماهشهر سکوی نخست را از آن خود کرد.

در رده‌بندی نهایی این پیکارها بعد از تیم میزبان که عنوان نخست و مقام قهرمانی را کسب کرد، تیم منتخب هیئت ورزش‌های همگانی استان قم نایب قهرمان شد و تیم‌های همدان و پتروشیمی رازی نیز به طور مشترک عنوان سوم را کسب کردند.

نخستین دوره مسابقات قهرمانی فریزبی در بخش آلتمیت در گروه‌های دوگانه برگزار شد که در گروه نخست تیم‌های هیئت همگانی ماهشهر، گلستان، تهران و قم حضور داشتند و از این گروه تیم‌های ماهشهر و قم راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.

در گروه دوم مرحله مقدماتی نخستین دوره پیکارهای فریزبی قهرمانی کشور، تیم‌های پتروشیمی رازی خوزستان، البرز و همدان قرار داشتند که از این گروه نیز دو تیم به مرحله پایانی صعود کردند.

بدین ترتیب از گروه نخست، تیم‌های هیئت همگانی ماهشهر و هیئت همگانی قم و از گروه دوم نیز تیم‌های پتروشیمی رازی خوزستان و هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان به مرحله بعد صعود کردند تا در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر رقابت کنند.

در این مرحله نیز تیم‌های راه‌یافته به صورت ضربدری به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم‌های هیئت همگانی ماهشهر و قم با کسب برتری مقابل رقبای خود جواز صعود به دیدار نهایی را کسب کرده و مدعی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها شدند.

با برگزاری دیدار فینال بین تیم‌های ماهشهر و قم، در پایان تیم هیئت ورزش‌های همگانی ماهشهر به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم قم نایب قهرمان شد.

رشته فریزبی به تازگی در بین علاقمندان به ورزش‌های همگانی رواج یافته و از جمله رشته‌هایی به شمار می‌رود که هزینه چندانی نداشته و امکانات زیادی لازم ندارد.

در این رشته ورزشی هر تیم با هفت بازیکن در مقابل حریف قرار می‌گیرد و مسابقات قهرمانی آن نیز برای نخستین بار در ایران برگزار شد در حالی که این رشته ورزشی در سطح جهانی نیز برگزار می‌شود.

در حال حاضر هیئت ورزش‌های همگانی استان قم به صورت سرپرستی اداره می‌شود تا انتخابات برای تعیین نخستین رئیس آن در سال جدید برگزار شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول