اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال نظارت‌های اعمال شده

ضریب تخلفات در معاملات دولتی خراسان‌جنوبی کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: بازرس کل خراسان‌جنوبی گفت: در ابتدای آغاز به‌کار این اداره ضریب تخلفات و خطاهای انجام شده در معاملات دولتی 60 درصد بوده که این میزان در حال حاضر با نظارت‌های اعمال شده به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است.

ضریب تخلفات در معاملات دولتی خراسان‌جنوبی کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بازرسی خراسان‌جنوبی، علیرضا ستوده در راستای معرفی سازمان بازرسی و اهداف و جایگاه آن، اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور در راستای اصل 174 قانون اساسی تشکیل و زیر نظر ریاست قوه قضائیه مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: وظیفه این دستگاه نظارتی، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات است که در این راستا این اداره‌کل با جدیت اقدام می‌کند.

بازرس کل خراسان‌جنوبی ادامه داد: هدف اداره‌کل بازرسی نیز کمک به مدیران دستگاه‌های اجرایی و خادمان به مردم در انجام تکالیف قانونیشان است.

ستوده تصریح کرد: مدیران شایسته و لایق با الهام از آموزه‌های دینی نظارت‌پذیر هستند و از حساب‌رسی و حساب‌کشی ترسی ندارند و از حضور بازرسان استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور بازرسان در سازمان‌ها به نوعی پیشگیری از وقوع احتمالی جرم است، بیان کرد: بازرسان و کارشناسان آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، اما برخی مدیران دیدگاه غیر منصفانه‌ای نسبت به بازرسی دارند و بعضاً در اطراف این‌گونه مدیران انحرافاتی وجود دارد.

بازرس کل خراسان‌جنوبی با بیان اینکه غفلت بعضی مدیران، موجب بروز تخلفاتی در مجموعه تحت مدیریتشان می‌شود، گفت: بازرسان در جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و اصلاح امور و در مسیر قرار دادن قانونی امورات، مدیران را یاری می‌کنند.

ستوده با تشریح اجرای بازرسی‌ها به سه شیوه موردی، برنامه‌ای و فوق‌العاده و انجام آن توسط گروه‌های چهارگانه اداره‌کل، تعداد بازرسی‌های موردی، برنامه‌ای و فوق‌العاده انجام گرفته از ابتدای تأسیس این اداره‌کل (فروردین‌ماه 1385) تاکنون را به ترتیب یک‌ هزار و 511، 120 و 12 عدد اعلام کرد.

وی عنوان کرد: سامانه کشوری نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان بازرسی کل کشور برای نظارت بیشتر بر سلامت و صحت معاملات راه‌اندازی شده و تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت اطلاعات در آن هستند.

بازرس کل خراسان‌جنوبی ادامه داد: کارشناسان این اداره‌کل در 273 مزایده و مناقصه در سال جاری را نظارت حضوری داشته‌اند که به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات 32 مورد آن تجدید شده است.

ستوده سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور را از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با اداره‌کل عنوان کرد و گفت: در سال جاری 380 شکایت و اعلامیه از طریق این سامانه به این اداره‌کل واصل شده که از این تعداد برای 78 مورد تشکیل پرونده شده و برای 248 مورد اخذ توضیح و 88 مورد نیز مرتفع شده است.

وی بهره‌گیری از توان تشکل‌های مردم‌نهاد و افراد واجد شرایط در بخش‌های علمی، تخصصی، نخبگان، روحانیت، اساتید دانشگاه و قضات را برای بالا بردن کیفیت کار و انجام هر چه بهتر وظایف سازمان و استفاده از بازرسان افتخاری را از سیاست‌های سازمان بازرسی کل کشور برشمرد.

بازرس کل خراسان‌جنوبی متذکر شد: جذب بازرسان افتخاری از طریق مکاتبه با مراجع مختلف در استان و فراخوان از طریق سایت صورت گرفته که تاکنون 24 نفر اعلام آمادگی کرده که پس از گزینش و آموزش، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری شورای دستگاه‌های نظارتی در استان و وظایف آن، خاطرنشان کرد: از اهم اهداف این شورا ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول