اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه نوروز

علیمردانی: تمام مراکز فروش مواد غذایی گناباد بازرسی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی در ایام نوروز تمام مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت و بازرسی می‌شود.

علیمردانی: تمام مراکز فروش مواد غذایی گناباد بازرسی می‌شوند

محمدصادق علیمردانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و غذا، از اول اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال 91 به مدت 45 روز ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: در این طرح، تمام مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی از قبیل اماکن بین‌راهی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروشی‌ها، میادین و فروشگاه‌های میوه و تره‌بار، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، زائرسراها و جایگاه‌های اسکان موقت مسافران نوروزی نظارت و بازرسی می‌شود.

علیمردانی افزود: در این طرح 9 بازرس در قالب چهار اکیپ سیار همه روزه از ساعت 8 تا 20، کار بازرسی از تمام مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن  عمومی را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: شکایات مردمی از طریق تلفن‌های معاونت بهداشتی و ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ادامه از پاک‌سازی برخی از مدارس و روستاهای شهرستان به صورت نمادین هم‌زمان با روز ملی بهداشت محیط خبر داد و افزود: با توجه به رسالت وزارت بهداشت در ارتباط با حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه، یازدهم اسفندماه به عنوان روز ملی بهداشت محیط نام‌گذاری شده است تا آحاد جامعه با آگاهی و همکاری بیشتر نسبت به رعایت مسائل بهداشت محیط زیست خود توجه داشته باشند چرا که رسیدن به اهداف و شاخص‌های بهداشتی مطلوب نیازمند مشارکت همه افراد است.

علیمردانی افزود: در همین راستا، کارشناسان بهداشت محیط با حضور در 10 روستا، بر اهمیت همکاری و مشارکت افراد در ایجاد محیطی سالم برای زندگی تأکید کردند.

وی افزود: در پایان این مراسم که با همکاری به‌ورزان، دهیاری‌ها، اعضای شوراهای اسلامی و اهالی این روستاها برگزار شد، پس از توزیع ماسک و دستکش بهداشتی بین اهالی، محیط روستاها به صورت نمادین نظافت و پاک‌سازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: به همین مناسبت مراسم نمادین پاک‌سازی محیط درسی در سطح شهرستان‌های گناباد و بجستان با همکاری مدیران، مربیان و دانش‌آموزان برگزار شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول