اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دلفان:

26 هزار اصله نهال بین باغداران دلفان توزیع شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی دلفان گفت: امسال بیش از 26 هزار اصله نهال بین باغداران شهرستان دلفان توزیع شده است.

26 هزار اصله نهال بین باغداران دلفان توزیع شد

جواد احمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دلفان اظهار کرد: احداث سیستم‌های نوین کشاورزی در سطح 124 هکتار، کانال آب‌بر کشاورزی در سطح شش روستا به طول هزار و 300 متر، احداث یک باب بند انحرافی در روستای گلستانه کاکاوند، احداث دو باب استخر ذخیره آب در روستاهای گوهرگوش و فتح‌آباد میربگ و احداث جاده بین مزارع در روستاهای فرهاد‌آباد به طول 500 متر از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی دلفان در سال جاری بوده است.

مدیرجهاد کشاورزی دلفان انتقال آب کشاورزی با لوله به طول 6 هزار و 300 متر در سطح 10 روستا را از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره در امور فنی و زیربنایی عنوان کرد و گفت: معرفی واجدین شرایط با اعتبار 733 میلیون تومان برای دریافت تسهیلات خرید تلیسه و نوسازی جایگاه دام، معرفی هشت طرح صنعتی در بخش دام با اعتبار یک میلیارد و 620 میلیون تومان از دیگر خدمات این اداره در بخش بهبود تولیدات دامی در سال جاری است.

احمدپور افزود: امسال دو واحد مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا هر کدام با ظرفیت تولید 10 تن و اعتبار 25 میلیون تومان و 20 تن با اعتبار 18 میلیون تومان در روستای چم‌کریم احداث شده و هفت واحد دیگر با اعتبار 570 میلیون تومان در روستاهای تاج امیر، درده، غلام‌حسین و ناب، عبدلحسینی و اکبر‌آباد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

احمدپور افزود: بیش از 26 هزار اصله نهال بین باغداران شهرستان دلفان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان با بیان اینکه امسال حدود 300 هکتار باغ در سطح شهرستان دلفان احداث شده است، تصریح کرد: امسال ترویج و تبلیغ بیش از 115 هکتار برای بیمه باغات صورت گرفته است.

وی هم‌چنین از عرصه‌یابی برای احداث باغات جدید در سطح 600 هکتار در دلفان خبر داد و گفت: امسال 43 هزار هکتار گندم دیم، 8 هزار هکتار گندم آبی، 230 هکتار کلزا، 27 هزار هکتار جو دیم و برنامه‌ریزی کاشت بیش از 26 هزار هکتار نخود دیم در شهرستان دلفان کاشت صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری 400 میلیون تومان تسهیلات به منظور خرید تراکتور و ادوات به کشاورزان دلفانی ارائه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان گفت: امسال بیش از چهار رشته قنات در روستاهای چشمه کوزان، حسین‌آباد، پاچه بلوط و دروزنه کاکاوند احیاء و مرمت شدند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول