اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه:

کمیته امداد الگوی رفع فقر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ارومیه گفت: کمیته امداد الگوی رفع فقر و محرومیت است.

کمیته امداد الگوی رفع فقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: کمیته امداد با گذشت 33 سال در ایران اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی منطقه خدمات بزرگی را ارائه کرده و الگوی مناسبی را برای رفع فقر و محرومیت در کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.

وی با تقدیر از عملکرد مطلوب و شایسته کمیته امداد امام خمینی (ره) در 33 سال گذشته، تصریح کرد: در زمان حاضر 63 هزار خانوار با 143 هزار نفر جمعیت در آذربایجان غربی زیر پوشش این نهاد قرار دارند و از خدمات و کمک‌های آن استفاده می‌کنند.

این مسئول از مساعدت و همکاری مردم آذربایجان غربی با کمیته امداد نیز تقدیر کرد و افزود: مردم استان به انحاء مختلف این نهاد را یاری کرده و در زمینه زکات نیز با پرداخت به موقع وجوهات شرعی، به یاری مستمندان و توسعه فعالیت‌های عمرانی و عام‌المنفه پرداخته‌اند.

حسنی خاطرنشان کرد: در حالی که در سال 83 تنها 180 میلیون ریال زکات در آذربایجان غربی جمع‌آوری شده بود این رقم امسال به 30 میلیارد ریال رسیده است.

وی کمک به ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه برای آنان، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان و ایجاد اشتغال مولد را نیز از اقدامات ارزشمند این نهاد دانست و گفت: هم اکنون بسیاری از خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت در سایه مساعدت‌های کمیته امداد به بازتوانی و خوداتکایی رسیده‌اند.

این مسئول با اظهار تأسف از حوادث و رویدادهای اخیر در جمهوری آذربایجان گفت: حکام این کشور در حالی که منابع و ثروت‌های مردم مسلمان جمهوری آذربایجان را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند با منع حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها، تعطیلی مساجد و منع پخش اذان به دشمنی با اسلام و تشیع برخاسته‌اند.

حسنی با محکوم کردن اقدامات غیرانسانی و ضداسلامی حکام جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: مردم مسلمان و شیعه این کشور باید با توکل به خدا و الگو قرار دادن انقلاب اسلامی ایران به مبارزه و جهاد علیه حکام ظلم و جور این کشور بپردازند.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول