اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چشمه‌ساران پلدختر پذیرای مهمانان نوروزی است

خبرگزاری فارس: پلدختر در یک قدمی بهار، با طبیعت بکر خود و چشمه‌های جوشان و رودخانه‌های زیبایش برای پذیرایی از مهمانان نوروزی لحظه شماری می‌کند.

چشمه‌ساران پلدختر پذیرای مهمانان نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، در آستانه آغاز بهاری دیگر شهرستان پلدختر با جاذبه‌های دیدنی و طبیعت بکر و دل‌انگیز خود آماده میزبانی از مهمانان و مسافران نوروزی است، چشم‌اندازهای زیبا، چشمه‌های طبیعی، کوهستان‌های سرسبز، دریاچه‌های پر آب و آثار باستانی شگرف و متعدد پلدختر، آماده پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی است، این خطه سرسبز که دارای آب و هوایی مناسب است، همه ساله در این ایام پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

در تعطیلات نوروزی هر ساله هزاران نفر از ابنیه و آثار تاریخی شهرستان پلدختر از جمله قلعه تاریخی میش‌وند، پل تاریخی کلهر، غار کوگان و کل ماکره که چون نگینی بر قلب شهر پلدختر می‌درخشد، دیدن می‌کنند، دیدن پل هیزه، آسیاب کبری، کاروانسرای چمشک، آبشار افرینه، تالاب‌های دهگانه، بقاع متبرکه امام‌زاده احمد و سیدسهل‌الدین و ده‌ها اثر دیگر برای گردشگران و مسافران نوروزی خالی از لطف نیست.

امروز و در این ایام خوش طبیعت پلدختر سرسبز سفره بی‌ریا و دامان پر گل خود را برای استقبال و پذیرایی از هم‌وطنان و مسافران نوروزی گسترانیده است.

عمده پوشش جنگلی عرصه‌های پلدختر را درختان بلوط دربر گرفته اما درختانی هم‌چون بادامک، زربین، ارغوان، مورد، بنه، ارس، گلابی، زالزالک و کیکم نیز به وفور در جنگل‌های استان لرستان به ویژه این شهرستان یافت می‌شود.

وجود پنج رودخانه کشکان، مادیان رود، سیمره، زال و چول هول و اکولوژی مناسب در این شهرستان از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌تواند ساعاتی خوش و به یادماندنی را برای گردشگران، مسافران و دوستداران به طبعیت پلدختر رقم بزند.

در این ایام که لطافت طبیعت را به وضوح می‌توان دید و لمس کرد، پلدختر سرسبز به عنوان نقطه اتصال محورهای ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، در ایام نوروز روزانه پذیرای صدها هزار از مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان‌نور است.

چند روزی است که پلدختر که در مسیر ترانزیت تهران - جنوب قرار دارد، میزبان مسافران نوروزی و عاشقان دیار جنوب، شلمچه، جزیره مجنون و مینو و راهیان میعادگاه ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول