اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارآفرین برتر حوزه بانوان هرمزگان عنوان کرد

لزوم ورود بانوان به حوزه اشتغال خدمات بندری / راه‌اندازی کانون کارآفرینان هرمزگان

خبرگزاری فارس: یکی از کارآفرین برتر در حوزه بانوان هرمزگان گفت: بانوان هرمزگانی می‌توانند به عنوان نیروهای خوبی برای فعالیت در حوزه خدمات بندری به شمار روند.

لزوم ورود بانوان به حوزه اشتغال خدمات بندری / راه‌اندازی کانون کارآفرینان هرمزگان

زهرا اردیبهشتی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه زنان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی برای کارآفرینان می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد،‌ اظهار داشت: مسئولان باید به این امر با هدف پویایی حوزه اشتغال بانوان توجه داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در زمینه آموزش و کارآفرینی در حوزه بانوان اظهار داشت: توقعی که از مسئولان در حوزه کارآفرینی به ویژه در بخش بانوان می‌رود این است که در روند حمایت‌های تسهیلاتی تسریع کنند.

اردیبهشتی با بیان اینکه سابقه‌ای طولانی در ارائه آموزش‌ها با هدف توانمندی زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست دارد، اضافه کرد: برخی از کارآفرینان در حوزه بانوان که به امر آموزش نیز مبادرت می‌ورزند متاسفانه از امکانات اولیه همانند فضای مناسب و مستقل برای ارائه و برگزاری دوره‌های آموزشی خود بی‌بهره‌اند که در این بخش نیز انتظار حمایت‌های بیشتری از دستگاه‌ها می‌رود.

این کارآفرین مطرح در حوزه بانوان در ادامه از آغاز پیگیری‌های برای راه‌اندازی کانون کارآفرینان هرمزگانی با همکاری اداره کل کار و امور اجتماعی هرمزگان خبر داد.

وی با بیان اینکه در هرمزگان ظرفیت‌های متعددی در حوزه اشتغال بانوان فراهم است گفت: صنایع دستی، لباس و پوشاک، شیلات و کشاورزی و فعالیت در حوزه تزیینات دریایی از جمله ظرفیت‌های اشتغال بانوان است.

اردیبهشتی معتقد است که می‌توان حتی در حوزه خدمات بندری نیز جایگاه ویژه‌ای را برای اشتغال بانوان قائل بود.

زهرا اردیبهشتی که یکی از بانوان فعال در عرصه آموزش و کارآفرینی برای زنان هرمزگانی به شمار می‌رود، در کارنامه فعالیت‌اش، ارائه آموزش‌های تربیت مربی، همکاری با پژوهشکده‌های استانداردسازی آموزشی، آموزش زنان روستایی طی طرح‌های مشترک با میراث فرهنگی، راه‌اندازی تعاونی تولیدی با محوریت اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دیده می‌شود.

در کارنامه اردیبهشتی همچنین حضور موفق و مستمر در نمایشگاه های ملی و بین‌المللی با محوریت ارائه پوشاک و البسه سنتی هرمزگان، صنایع دستی زنان و آشپزی نیز دیده می‌شود.

مشارکت اردیبهشتی در آموزش زنان زندانی و راه‌اندازی کارگاه تولیدی البسه زندانیان برای بند نسوان با هدف درآمدزایی برای نیز از دیگر دستاوردهای وی است.

یکی از فعالیت های قابل توجه این بانوی کارآفرین به کاری گیری افراد موفق در دوره های آموزشی است که وی برگزار می کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول