اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در استان فارس؛

تولید هندوانه 67 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از افزایش 67 درصدی تولید هندوانه در مقایسه با سال گذشته در این استان خبر داد.

تولید هندوانه 67 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس هدف از اجرای این طرح را کاهش میزان بذر در هکتار و کاهش هزینه‌های کاشت در کشاورزی حفاظتی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به بالا بودن قیمت بذر کلزا به ویژه بذر ارقام هیبرید از جمله رقم هیبرید هایولا 401 که با احتساب یارانه دولتی هر کیلو 62 هزار ریال به دست کشاورزان می‌رسد، آزمایشی به منظور کاهش میزان بذر مصرفی و فاصله ردیف‌های کاشت در این دو شهرستان با استفاده از بذر هیبرید هایولا 401 و بذر رقم طلایه انجام شد.
احمد دزفولی در بخشی دیگر از سخنان خود از افزایش 67 درصدی تولید هندوانه در مقایسه با سال گذشته نیز خبر داد و بیان داشت: در آبان ماه سال جاری 13 هزار تن هندوانه از مزارع این استان برداشت شده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در آذر ماه جاری به 13 هزار و 500 تن برسد.
وی ادامه داد: در سال گذشته میزان تولید هندوانه پاییزه این استان 16 هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 26 هزار و 500 تن افزایش یابد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس در مورد برداشت سیب‌زمینی نیز گفت: برداشت سیب زمینی پاییزه استان فارس در شهرستان‌های خرم بید، اقلید، بوانات و منطقه سرچهان به اتمام رسید که از 5 هزار و 500 هکتار سطح موجود، ا6 هزار و 500 تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.
دزفولی تصریح کرد: در سال زراعی جاری در شهرستان‌های خرم بید و اقلید نیز 120 هکتار مزارع بذری سیب زمینی توسط کشاورزان با نظارت کامل کارشناسان مؤسسه تحقیقات اصلاح بذر و نهال و کارشناسان اجرایی سازمان کشت شده بود که عملیات برداشت با موفقیت انجام و از این مزارع 3 هزار و 600 تن غده بذری اصلاح شده سیب زمینی در کلاس‌های مختلف تولید و برداشت شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول