اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک خبر داد:

برداشت 21 هزار تن هندوانه پاییزه در اندیمشک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک از آغاز برداشت 21 هزار تن هندوانه پاییزه در این شهرستان خبر داد و گفت: محصول در فصل پاییز بسیار خوب بوده است.

برداشت 21 هزار تن هندوانه پاییزه در اندیمشک
سید هدایت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار داشت: بیش از 600 هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک زیر کشت محصول هندوانه پاییزه رفته است.
وی با اشاره به نحوه توزیع این محصول در بازار افزود: این محصول بلافاصله پس از برداشت روانه بازار خواهد شد و از افزایش قیمت در بازار نیز جلوگیری خواهد کرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک خاطر نشان کرد: نوع محصول هندوانه امسال از مرغوبیت مناسبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود از مجموع اراضی زیر کشت 21 هزار تن هندوانه برداشت شود.
وی همچنین از برداشت دیگر محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 11 هزار و 500 هکتار از زمین‌های شهرستان اندیمشک زیر کشت محصول ذرت رفته است و این محصول در سال جاری تاثیر زیادی در اقتصاد این شهرستان خواهد گذاشت.
وی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای برداشت محصول ذرت از مزارع این شهرستان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 82 هزار تن محصول ذرت از نوع ذرت دانه‌ای در اندیمشک برداشت شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
موسوی با اشاره به مسائل بیولوژیکی در این شهرستان افزود: این مقدار برداشت از لحاظ بیولوژیکی و تولید محصول سالم نیز دارای از رشد 35 درصدی برخوردار خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به تعداد شرکت‌های ذرت خشک کنی در این شهرستان خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان اندیمشک 18 کارخانه ذرت خشک کنی وجود دارد و این تعداد کارخانه می‌تواند در فرآوری این محصول تاثیر زیادی بگذارد.
وی با اشاره به میزان زمین‌های حاصل خیز این شهرستان تاکید کرد: در سطح شهرستان اندیمشک بیش از 45 هزار هکتار زمین حاصل‌خیز وجود دارد که در سال جاری بیش از 25 درصد از این زمین‌ها زیر کشت محصول ذرت دانه‌ای رفته است.
شهرستان 190 هزار نفری اندیمشک در شمال خوزستان واقع است.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول