اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی

تدابیر لازم برای پذیرایی مطلوب از زائران حرم رضوی اندیشیده شد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان خراسان‌رضوی گفت: تمامی تدابیر لازم برای پذیرایی مطلوب از مسافران نوروزی این استان و نیز زائران حرم مطهر رضوی اندیشیده شده است.

تدابیر لازم برای پذیرایی مطلوب از زائران حرم رضوی اندیشیده شد

مجتبی رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر خراسان‌رضوی به لحاظ اماکن اقامتی نیز از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در همین راستا ستاد تسهیلات سفرهای استان خراسان‌رضوی هم‌زمان با سراسر کشور برای رفع هر گونه نارسایی در این زمینه آغاز به‌ کار کرده است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به مسافرت بیش از 27 میلیون زائر و مسافر در مشهد در سال جاری افزود: تنها در نوروز امسال بیش از 6 میلیون نفر به این شهر مقدس مشهد سفر کردند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم در نوروز سال آینده نیز این میزان زائر و مسافر به مشهد مقدس برای زیارت حرم مطهر رضوی عزیمت کنند.

رجایی با اشاره به رشد واحدهای اقامتی در شهر مشهد، افزود: در سال جاری 18 واحد اقامتی به چرخه واحدهای این شهر به صورت رسمی اضافه شد.

وی ظرفیت مجموع واحدهای رسمی این استان را بالغ بر 218 هزار و 660 نفر دانست و اظهار داشت: هم‌چنین با اضافه‌ کردن ظرفیت کمپ‌ها و واحدهایی مثل مساجد و مدارس این میزان از مرز 348 هزار نفر نیز عبور ‌می‌کند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در این میان تعدادی از زائران و مسافران نیز در اماکن و منازل دوستان و آشنایان و یا منازل تایم‌شرینگ ساکن می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از یک 100 هزار نفر نیز در قالب روش فوق به تعداد زائران و مسافران حرم مطهر رضوی اضافه می‌شوند.

رجایی  افزود: با بازرسی‌های مستمر ستاد تسهیلات سفرهای استان خراسان‌رضوی جلوی هر گونه تخلف گرفته می‌شود.

وی اعلام کرد: هم‌چنین نرخ‌گذاری‌های واحدهای اقامتی در سطح شهر مشهد نیز دارای یک تعادل مناسب در بخش‌های مختلف است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: این سازمان در سال جاری مکلف به ایجاد بیش از 13 هزار شغل در عرصه کاری خود بود که تاکنون افزون بر 11 هزار شغل ثبت شده و بالغ بر 2 هزار شغل نیز در شرف ثبت شدن است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول