اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد:

اعتبار متروی مشهد در سال آینده 105 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد ‌گفت: این سازمان با توجه به نیازهای اعتباری موجود، تقاضای افزایش اعتبار داشته و پیش‌بینی می‌شود که تا 150 میلیارد تومان اعتبار مترو افزایش پیدا کند.

اعتبار متروی مشهد در سال آینده 105 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مسعود بیژنی ظهر امروز در نشست خبری قطار شهری مشهد در محل سالن کنفرانس‌های شرکت قطار شهری مشهد اظهار داشت: یکی از مباحث روز و مهم شهری، بحث ترافیک و معضلات متعاقب از آن است.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت ساکنان و تعداد بسیار زیاد زائران بارگاه امام هشتم در شهر مشهد و هم‌چنین با توجه به تعداد در حال افزایش خودروهای در حال تردد و وجود محدودیت‌های ترافیکی بسیاری در زمینه تعریض خیابان‌ها، مشکل ترافیک را در این شهر به یک مطلب حائز اهمیت بدل کرده است.

بیژنی توسعه شبکه ریلی را راه‌حل مشکل ترافیک عنوان کرد و گفت: توسعه و افزایش خطوط ریلی تا میزان چهار خط، هم‌چنین ایجاد منوریل که تجمیع این چهار خط  است، می‌تواند تا حد بسیار قابل توجهی در حل معضل ترافیک در شهر مشهد اثربخش و مفید واقع شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از نیاز به تزریق حدوداً 5 هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی و اجرای توسعه شبکه ریلی مشهد به چهار خط خبر داد و اظهار داشت: تاکنون اعتبارات خوب و مناسبی در راستای اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری در اختیار سازمان قطار شهری مشهد قرار گرفته است، اما برای توسعه این خطوط به تعداد چهار خط اعتباراتی بسیار بیش از این مقدار فعلی مورد نیاز است.

وی اعتبارات سازمان قطار شهری مشهد را در سال 1390 برابر با 99 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: از اعتبارات بودجه‌ای سازمان قطار شهری مشهد در سال 90 معین شده است، این شرکت تاکنون 65 میلیارد تومان دریافت کرده است و مقدار 12 میلیارد دیگر نیز تا پایان سال 90 تخصیص داده می‌شود که با توجه به هزینه‌های موجود، زیاد نیست و مابقی آن نیز به این سازمان ‌اختصا‌ص نمی‌یابد.

وی افزود: در اعتبارات پیش‌بینی شده سازمان قطار شهری مشهد در بودجه سال 1391 که در حال بررسی است، بودجه‌ای برابر با 102 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که اعتبار بسیار کمی ارزیابی می‌شود و این سازمان با توجه به نیازهای اعتباری موجود، تقاضای افزایش آن را داشته و پیش‌بینی می‌شود که تا 150 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

سال 1391 سال شکوفایی خط دو قطار شهری است

وی با تأکید بر وجود برنامه‌هایی در راستای توسعه خطوط ریلی و ایجاد خط 2 قطار شهری مشهد اظهار داشت: سال 1391 سال شکوفایی خط 2 قطار شهری مشهد پیش‌بینی می‌شود و امیدواریم با سرعت خوبی از لحاظ فیزیکی و ساخت و ساز و تهیه واگن‌ها پیشرفت داشته باشیم تا شرایط و امکانات راه‌اندازی خط دو در سه سال آینده به طور کامل فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: تاکنون اقدامات اولیه و ضروری خط دو قطار شهری به انجام رسیده است و اگر اقدامات در دست اقدام با سرعت و پیشرفت خوبی برخوردار باشد، سال آینده برای اقدامات اولیه خط سه قطار شهری مشهد مناقصه برگزار می‌شود.

ساعت کاری قطار شهری در ایام نوروز افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و ورود حجم زیادی از زائران به مشهد مقدس اظهار داشت: ساعات تردد قطار شهری که از ساعت 6 صبح تا 8.30 شب ادامه دارد، با فرارسیدن ایام نوروز و ورود حجم زیادی از زائران با یک ساعت و نیم افزایش برنامه‌ریزی شده است.

بیژنی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 75 هزار نفر از قطار شهری استفاده می‌کنند که به دلیل افزایش جمعیت و افزایش حجم ترافیکی در ایام نوروز از تاریخ 25 اسفند لغایت 15 فروردین، قطار شهری مشهد از ساعت 6 صبح تا ساعت 10 شب به خدمت‌رسانی و جابه‌جایی مسافران اقدام می‌کند.

خط یک قطار شهری مشهد توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از توسعه پنج کیلومتری خط یک قطار شهری خبر داد و اظهار داشت: توسعه پنج کیلومتری قطار شهری از ایستگاه غدیر تا فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در دست اقدام است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دو ایستگاه پرواز و فرودگاه در این مسیر اضافه شده و تا اواخر سال 1392 در صورت رسیدن اعتبارات لازم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از ثبات قیمت بلیت‌های قطار شهری در نیمه اول سال 91 خبر داد و گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت‌های قطار شهری در نیمه اول سال 1391 وجود ندارد و در صورت ایجاد تغییر در قیمت‌ها، مراتب متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول