اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

آموزش‌های کارآفرینی در فنی حرفه‌ای یزد ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد از ارائه آموزش‌های کارآفرینی در مراکز فنی و حرفه‌ای استان یزد خبر داد.

آموزش‌های کارآفرینی در فنی حرفه‌ای یزد ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حبیب‌الله کارگر عصر امروز در جمع کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به ارائه آموزش‌های مربوط به کارآفرینی برای جوانان استان یزد از سوی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، بر نقش آموزش در رشد اقتصادی، تولید ثروت و ایجاد اشتغال برای جوانان تأکید کرد.

وی کارآفرینی را فرآیند خلق کاری با ارزش و متفاوت از طریق اختصاص زمان و تلاش کافی همراه با خطر مالی، روانی و اجتماعی به منظور دریافت پاداش‌های مالی، استقلال و رضایت شخصی دانست.

کارگر در مورد نقش و اهمیت کارآفرینی عنوان کرد: وجود کارآفرینان و فرآیند کارآفرینی موجب رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری و خلق تکنولوژی‌ها، محصولات و خدمات جدید خواهد شد و توزیع عادلانه و متناسب ثروت در جامعه و کاهش اضطراب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آنچه به عنوان پاداش در فعالیت‌های کارآفرینانه وجود دارد، رسیدن به استقلال مالی و کسب درآمد و رضایت خاطر است، افزود: مهارت‌های مورد نیاز برای کارآفرینی، مهارت‌های تخصصی، مهارت‌های عمومی کسب و کار و مهارت‌های مدیریتی است.

کارگر با تأکید بر موضوع فرهنگ‌سازی و ترویج روحیه کارآفرینی اظهار داشت: ایجاد و تقویت نگرش‌ها و رفتارهای کارآفرینانه با عنوان فرهنگ‌سازی کسب و کار از مؤلفه‌های اصلی استراتژی دولت‌ها در توسعه کارآفرینی است که به طور عمده این هدف در قالب سیاست‌ها و برنامه‌های تشویقی، ترویجی، آموزشی و در کلیه سطوح و لایه‌های اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی مورد نظر در بستری از همکاری‌های دولت و بخش خصوصی صورت می‌گیرد، بیان کرد: بخش اصلی بار فرهنگ‌سازی بر دوش نظام آموزشی و بخشی بر دوش رسانه‌های جمعی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، نکته مورد تأکید سیاست‌گذاران توسعه کارآفرینی در کشورهای توسعه‌یافته را طولانی‌مدت بودن نتیجه‌گیری از این برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: فرهنگ واقعی کسب و کار در یک فرآیند طولانی‌مدت شکل می‌گیرد و از برنامه‌های فرهنگی نباید انتظار نتایج آنی داشت.

کارگر هم‌چنین از ارائه آموزش‌های مهارت و فنی و حرفه‌ای در زمینه کارآفرینی خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اهمیت این مسئله و نقش آن در آینده جوانان، این مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان قابل ارائه به علاقه‌مندان است و این افراد می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: آموزش کارآفرینی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با رویکرد kab و در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و کامل ارائه می‌شود.

کارگر، ایجاد ثروت، اشتغال‌زایی، ایجاد و توسعه فناوری، ساماندهی و استفاده اثربخش از منابع و ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری را از تأثیرات کارآفرینی بر پیکره جامعه و اقتصاد آن اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول